تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۲۴۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سومین سفر متوالی وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان
توسعه نهال کاری برای تقویت پوشش گیاهی در کانون های گرد و غبار و آبیاری مستمر آن از جمله اقدامات دولت جهت مقابله با پدیده ریزگردها است
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به عملیات وسیع نهال کاری در کانون های گرد و غبار گفت: توسعه نهال کاری برای تقویت پوشش گیاهی در کانون های گرد و غبار و آبیاری مستمر آن از جمله اقدامات دولت جهت مقابله با پدیده ریزگردها است.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از استانداری خوزستان، حجتی وزیر جهاد کشاورزی شامگاه دوشنبه طی یک ماه اخیر برای بار سوم به منظور رسیدگی به مشکلات گرد و خاک،به خوزستان سفر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی مشکلات ریزگرد ها که با حضور شریعتی استاندارخوزستان برگزار شده بود،اظهارکرد:مساله ریزگردها برای هیات دولت خیلی حساس است و باتوجه به این حساسیت و برای پشتیبانی و پی گیری مستمر اقداماتی از جمله نهال کاری که در خوزستان انجام شده،این سفر صورت گرفت.

وی افزود: در جریان این سفر بازدیدی از عملیات نهال کاری در کانون های گرد و خاک انجام شد.

حجتی با بیان اینکه حضور مستمر اعضای هیات دولت در خوزستان اطمینان بخشی به مردم این استان است خاطرنشان کرد:متاسفانه وضعیتی که در طبیعت به وجود آمده شرایطی را ایجاد کرده که مردم این استان دچار مشکل شده اند،انشالله با همکاری استاندار و فرمانداران و پشتیبانی دولت این مشکلات را ریشه کن کنیم.

وی با اشاره به برنامه های دولت جهت مقابله با ریزگردها گفت: نهال کاری برای تقویت پوشش گیاهی در کانون های گرد و غبار و آبیاری مستمر آن از جمله اقدامات دولت است که عملیات نهال کاری از پنج شنبه هفته گذشته آغاز شده و آب لازم برای تقویت پوشش گیاهی تامین شده است.عملیات نهال کاری اکنون با 6 گروه کاری در حال فعالیت است و تا هفته آینده به 10 گروه افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی سر راه ما قرار دارد تامین آب است،خوشبختانه با همکاری آب منطقه ای اکنون برای آبیاری آب موقتی تامین شده و درحال آبیاری اراضی و نهال هایی که به تازگی کاشته شده اند، هستیم.همچنین برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا بتوانیم آب پایداری در طول سال برای توسعه نهال کاری تامین کنیم.

حجتی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ساماندهی خوبی که در دو هفته اخیر جهت بهبود شرایط انجام شده و تجهیزاتی که درحال ورود به خوزستان است می توانیم کار را به نحو رضایت بخشی رو به جلو پیش ببریم.
:
:
:
آخرین اخبار