تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۲۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پزشکیان در جلسه علنی مجلس:
بنزین سال ۹۶ گران نمی‌شود
نایب رئیس مجلس گفت: قیمت بنزین در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد
نایب رئیس مجلس گفت: قیمت بنزین در سال ۹۶ افزایش نمی‌یابد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی بند(د) تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه سال 96 کل کشور، گفت: در صورت تصویب این بند از لایحه بودجه سال 96، قیمت بنزین سال آینده افزایش نمی‌یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند(د) لایحه بودجه سال 96 را با اکثریت آراء تصویب کردند که براساس آن پنج درصد منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی به وزارت نفت اختصاص یافت.

براساس بند (د) تبصره 1 لایحه مذکور؛ وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط مکلف است منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج‌درصد(5%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت‌گاز، نفت‌کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به حساب خزانه‌داری کل‌کشور به مصرف برساند. این منابع مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 هم در توضیح این بند گفت: در صورت تصویب این بند هیچ افزایش قیمتی در فرآورده های نفتی صورت نمی گیرد؛ در واقع قیمت واقعی بنزین همان یک هزار تومان باقی می ماند، اما لازم است بدانید 700 تومان از این قیمت هزینه بنزین و مابقی مالیات بر ارزش افزوده است، لذا با وجود آنکه افزایش قیمت نداریم، 5 درصد از این هزینه که شامل درآمدهای حاصل از فروش نفت است، "برای توسعه" در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
وقتی میگید گران نمیشود یعنی گران میشود
:
:
:
آخرین اخبار