تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: هم اکنون قطعی آب و برق در خوزستان وجود ندارد
وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون قطعی آب و برق در خوزستان وجود ندارد، گفت: در دولت یازدهم هیچ تصمیم جدیدی مبنی بر انتقال آب از خوزستان اتخاذ نشده است
وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون قطعی آب و برق در خوزستان وجود ندارد، گفت: در دولت یازدهم هیچ تصمیم جدیدی مبنی بر انتقال آب از خوزستان اتخاذ نشده است.

حمید چیت چیان با اشاره به اتفاقات اخیر در استان خوزستان گفت: وزارت نیرو در سراسر کشور از تمام امکانات خود برای رفع مشکلات مردم خوزستان استفاده می کند و این اقدامات صورت گرفته و در حال حاضر بیش از 500 نفر از کارشناسان مجرب از تمام استان های کشور در خوزستان و اهواز مشغول به فعالیت هستند.

وزیر نیرو افزود: با پیمانکاران و سازندگان تجهیزات قراردادهای متعددی برای شستشوی مقره ها، پست ها و تعویض مقره ها، پوشش عایقی پست ها، ساخت تجهیزات مقره شو، خرید و تجهیز 40 دستگاه مقره شو و تغییر کلیه مقره ها در خوزستان به نوع سیلیکون انجام شده است.

تشکر از سپاه پاسداران، شرکت نفت و شهرداری های منطقه برای ارائه تجهیزات به وزارت نیرو

چیت چیان با بیان اینکه در هر زمان تعداد قابل توجهی از مدیران ارشد وزارت نیرو در منطقه خوزستان و اهواز حضور دارند، ادامه داد: این مدیران از نزدیک کارها را پیگیری، هدایت و فرماندهی و نظارت کرده تا فعالیت ها به موقع انجام شود. همچنین باید از سازمان هایی همچون سپاه پاسداران، شرکت نفت، شهرداری های منطقه که از امکانات آن ها استفاده شد، تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه لحظه ای توقف در انجام فعالیت ها وجود ندارد، یادآور شد: شبانه روز نیروهای وزارت نیرو در حال انجام فعالیت هستند تا بتوان مشکلات را به سرعت رفع کرد.

پروژه های انتقال آب مربوط به دولت های گذشته است

چیت چیان با بیان اینکه در حال حاضر قطعی آب و برق در خوزستان وجود ندارد، افزود: در اوج مشکلات آب اهواز و چند شهر نزدیک به اهواز قطع شد و در سایر شهرهای استان خوزستان قطعی آب وجود نداشت و قطع برق نیز در سه مقطع در چند ساعت و در چند شهر صورت گرفت که امیدوارم دیگر شاهد قطعی برق کوتاه مدت نیز نباشیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ تصمیم جدیدی مبنی بر انتقال آب از خوزستان اتخاذ نشده است، ادامه داد: پروژه های انتقال آب مربوط به دولت های گذشته است و وزارت نیرو تلاش کرده که تصمیمات اتخاذ شده در گذشته را با ضوابط محیط زیستی منطبق کند.

وزیر نیرو اظهار کرد: مقرر شده بود تونل 60، 70 کیلومتری حفر شود که وزارت نیرو قاطعانه جلوی آن را گرفته است. طرح انتقال آب از کارون در حد مطالعه است و اگر سازمان محیط زیست موافقت کرد این طرح ها قابلیت اجرا پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی اظهاراتی مبنی بر انتقال چند میلیون مترمکعب آب از سرشاخه های کارون مطرح شده است که به هیچ وجه صحت ندارد، تصریح کرد: در گذشته تصمیم گرفته شده که 580 میلیون مترمکعب آب از سرشاخه های کارون برای مصرف آب شرب اختصاص یابد که هم اکنون در مرحله مطالعاتی بوده و اگر سازمان محیط زیست تائید کرد اجازه انتقال خواهد یافت.
:
:
:
آخرین اخبار