تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:
ضرورت اختصاص صد میلیون دلار در بودجه ۹۶ از صندوق ذخیره ارزی به خوزستان
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد اختصاص صد میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های خوزستان در بودجه ۹۶ از محل صندوق ذخیره ارزی خبر داد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد اختصاص صد میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های خوزستان در بودجه ۹۶ از محل صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

فریدون حسنوند با اشاره به تشکیل نشست ویژه روز سه شنبه، 3 اسفندماه کمیسیون انرژی و مجمع نمایندگان استان خوزستان با وزیر نفت، نیرو، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: پس از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان برای رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و استان های جنوبی در اسرع وقت کمیسیون انرژی نشست امروز برگزار شد که این نشست پیرامون پیشنهادات برای رفع معضلات در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهاداتی همچون اختصاص یک میلیارد دلار به وزارت نیرو برای توسعه زیرساخت های استان خوزستان از صندوق ذخیره ارزی مطرح شد، افزود: اختصاص صد میلیون دلار در بودجه 96 از صندوق ذخیره ارزی برای تامین مسائل آب، برق و سایر مشکلاتی که در خوزستان پیش آمده به صورت فوریت پیش بینی شود که رئیس مجلس در این خصوص اظهار داشتند که اگر احتیاج به مجوز مقام معظم رهبری باشد دکتر لاریجانی این موضوع را پیگیری می کند.

ضرورت تامین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای شستشوی مقره ها و تاسیسات برق

حسنوند ادامه داد: پیشنهاد دیگری مبنی بر اینکه 2 درصد از درآمدهای نفتی به استان های نفت خیز برای توسعه زیرساخت ها، مسائل زیست محیطی و توسعه شبکه آب و برق این استان ها اختصاص یابد. علاوه بر 3 درصدی که از محل پیمان ها و قراردادهای نفتی و گازی در مناطق نفت خیز و گازخیز به توسعه زیرساخت های این مناطق اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از پیشنهادات تشکیل کارگروه اجرایی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و استقرار این کارگروه در استان خوزستان برای رفع مشکلات به صورت ضربتی بود، یادآور شد: طرح جامع آب و بازنگری در انتقال آب به برخی از مناطق کشور تامین حق آبه تالاب ها، تقسیم وظایف و مسئولیت های هر دستگاه، اختصاص اعتبارات مورد نیاز به دستگاه ها برای رفع مشکلات از دیگر پیشنهادات است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای شستشوی مقره ها و تجهیزات و تاسیسات برق، تفکیک بودجه جاری و نگهداری توزیع برق و ادارات برق در استان ها، رهاسازی آب در برخی مناطق، تسریع در اجرای طرح 550 هزار هکتاری معروف به طرح مقام معظم رهبری در خوزستان از دیگر پیشنهادات مطرح شده در نشست امروز بود.
:
:
:
آخرین اخبار