تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواستیم بگوییم ما همه خوزستانی هستیم
مشکلات چند وقت اخير مردم خوزستان از خاموشي‌هاي گسترده گرفته تا گرد و غبار، همدردي تمام ايران را با مردم اين استان به همراه داشته است.
مشکلات چند وقت اخیر مردم خوزستان از خاموشی‌های گسترده گرفته تا گرد و غبار، همدردی تمام ایران را با مردم این استان به همراه داشته است. جامعه ورزش هم در این میان مانند همیشه پیشتاز بوده و در آخرین ابراز همدردی آزادکاران تیم ملی با حضور در اهواز جام قهرمانی در جام جهانی کرمانشاه را به مردم خوزستان هدیه کردند. تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از کسب ششمین قهرمانی متوالی در رقابت‌های جام جهانی که با غلبه بر امریکا در دیدار فینال به دست آمد، راهی خوزستان شد و مادر شهید والامقام سعید سیاح‌طاهری به نمایندگی از مردم خوزستان جام قهرمانی را از دستان کمیل قاسمی، دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک دریافت کرد. رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس و رضا لایق دبیر فدراسیون به همراه کمیل قاسمی، حسن یزدانی، حسن رحیمی، مصطفی حسین‌خانی، مسعود اسماعیل‌پور، علیرضا کریمی و بهنام احسان‌پور در سفر به خوزستان و ادای احترام با اهدای جام قهرمانی به مردم این استان حضور داشتند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند. حسن رحیمی قهرمان کشتی جهان در گفت‌وگو با «جوان» درباره این حرکت صحبت کرده است.
درباره اهدای کاپ قهرمانی جام جهانی به مردم خوزستان صحبت می‌کنید، چه شد این تصمیم را گرفتید؟

تصمیم جناب آقای خادم، رئیس فدراسیون بود که انجام شد و بدون اینکه رسانه‌ای در جریان قرار بگیرد و این حرکت پوشش خبری داشته باشد، همراه با سایر بچه‌های ملی‌پوش به اهواز رفتیم و کاپ قهرمانی جام جهانی را به مردم خوزستان تقدیم کردیم. هدفمان هم این بود که با مردم استان خوزستان که گرفتار گرد و غبار و مصائب آن هستند و شرایط سختی را در روزهای اخیر تجربه کرده‌اند، همدردی کنیم و در کنارشان قرار بگیریم و با این حرکت به مردم عزیز خوزستان بگوییم که ما هم خوزستانی هستیم و جدا از آنها نیستیم.
واکنش مردم خوزستان چطور بود؟

مردم اهواز استقبال خیلی خوبی از تیم کردند و خوشحال بودند که کشتی‌گیران به خوزستان رفته‌اند و از این حرکت تشکر کردند و ما هم با حضور در جمع مردم کاپ قهرمانی را به مادر شهید سیاح‌طاهری به نمایندگی از طرف مردم خوزستان اهدا کردیم. یک حرکت مردمی بود و به همین خاطر برنامه بدون حضور عکاس و خبرنگار برگزار شد، دوست داشتیم با این حرکت به مردم خوزستان دلداری بدهیم و بگوییم که خودمان را از مردم جدا نمی‌دانیم، چراکه مردم با قهرمانانشان زندگی می‌کنند و تنها دل‌خوشی‌شان همین است. به همین خاطر ما هم قصد داشتیم تا در این اتفاقی که گریبانگیر خوزستانی‌ها شده، این مردم عزیز را تنها نگذاریم.
خیلی از کشتی‌گیران کشورمان هم خوزستانی هستند و حتماً با این حرکت خوشحال شده‌اند؟

دقیقاً، این حرکت باعث بالا رفتن روحیه بچه‌های کشتی‌گیر خوزستانی شد که آنها نیز گرفتار این وضعیت هستند، کشتی‌گیران خوزستانی که فرنگی‌کار هستند از جمله سعید عبدولی در این مراسم حضور داشتند و حضور ملی‌پوشان آزادکار به آنها و سایر بچه‌ها انگیزه داد که تنها نیستند.
مردم اهواز در این مراسم چه صحبت‌هایی را با شما مطرح کردند؟

درخواست‌های زیادی مردم خوزستان داشتند، ما هم با این حرکت تنها کاری که از دست‌مان برمی‌آمد را به نمایندگی از جامعه کشتی انجام دادیم و کاپ قهرمانی جام جهانی را که با زحمت‌ها و فشارهای زیاد به دست آمده بود را به مردم این استان که گرفتار گرد و غبار شده‌اند، تقدیم کردیم تا بگوییم که ما هم خوزستانی هستیم.
به عنوان قهرمانی که مشکلات خوزستان را از نزدیک دیده‌اید چه درخواستی از مسئولان دارید؟

به وضعیت خوزستان رسیدگی شود و بیشتر به مردم این استان اهمیت بدهند و مشکلات خوزستانی‌ها را پیگیری کنند. تلاش کنند که مشکلات و مصائبی که گرفتار آن شده‌اند، کمتر شود و دیگر اتفاقات تلخی که مانند امروز گریبان مردم استان قهرمان‌خیز و سربلند خوزستان را گرفته است، رخ ندهد و مشکلات و دردهای مردم به حداقل برسد.
درباره جام جهانی صحبت می‌کنید، روند خوب کشتی آزاد که از المپیک شروع شده بود، در جام جهانی هم ادامه پیدا کرد و قهرمان شدیم.

به هر حال جام جهانی هم با تمام حوادت تلخ و شیرینش تمام شد و خوشحالم که با قهرمانی کشورمان به پایان رسید و توانستیم برای شمشمین دوره متوالی کاپ قهرمانی جام جهانی را برای کشورمان کسب کنیم. به هر حال کسب قهرمانی در خانه با توجه به اینکه انتظارات از تیم بالا می‌رود سخت‌تر است، اما با همت بچه‌ها توانستیم دل مردم را شاد کنیم و رضایت جامعه کشتی را به دست بیاوریم.
شما هم بعد از اتفاقات تلخ المپیک در جام جهانی روی تشک رفتید، به آمادگی لازم رسیده‌اید؟

بعد از پایان المپیک در لیگ جهانی کشتی گرفتم تا با آمادگی بیشتری برای جام جهانی روی تشک بروم، این اتفاق هم افتاد و به جز سرماخوردگی که قبل از مسابقات داشتم، توانستم در جام جهانی با پیروزی از تشک بیرون بیایم، اما هنوز از کشتی‌هایی که می‌گیرم راضی نیستم و باید به شرایط بهتری برسم.
منبع : روزنامه جوان


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
خانم!ابتکار خجالت بکش
:
:
:
آخرین اخبار