تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری پنجمین سالگرد شهادت شهید «احمد سوداگر»
پنجمین سالگرد شهادت شهید «احمد سوداگر» و یادواره شهدای مدافع حرم استان خوزستان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود
پنجمین سالگرد شهادت شهید «احمد سوداگر» و یادواره شهدای مدافع حرم استان خوزستان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید احمد سوداگر و یادواره شهدای مدافع حرم استان خوزستان با عنوان «سوداگران عشق» جمعه، ششم اسفندماه از ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و مردم استان خوزستان برگزار خواهد شد، دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنرانی خواهند پرداخت.

نگاهی به زندگی شهید سوداگر

سردار سرلشکر شهید احمد سوداگر در سال ۱۳۳۹ در شهر دزفول به دنیا آمد و از نخستین گروهی بود که قبل از شروع جنگ از سوی سپاه پاسداران دوره زرهی را در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان طی کرد.

وی در طول حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما گویی خداوند می‌خواست او را برای ادامه خدمت در حوزه‌ای دیگر تا سال‌ها حفظ کند.

این شهید بزرگوار در طول جنگ تحمیلی بارها مورد اصابت گلوله‌ها و خمپاره‌های دشمن قرار گرفت اما هر بار خداوند جانش را حفظ می‌کرد؛ در تاریخ ۲۳ شهریور ۵۹ در منطقه عملیاتی کرخه بر اثر اصابت ترکش از ناحیه سر و صورت، چشم راستش صدمه دید و دچار قطعی پنجه پای چپ شد، در تاریخ سوم آبان سال ۶۰ در منطقه عملیاتی شوش براثر انفجار مین از ناحیه پای راست جانباز شد و پای خود را از دست داد و همچنین مورد اصابت ترکش‌های متعدد به بدن، اصابت موج انفجار از ناحیه سرو گوش‌ها قرار گرفت، در تاریخ هفتم بهمن همان سال در منطقه رقابیه براثر اصابت ترکش از ناحیه پای راست و کتف جانباز شد و همچنین در تاریخ ۳۰ اردیبهشت سال ۶۱ در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی بر اثر اصابت ترکش از ناحیه پای راست دچار آسیب شد، در تاریخ ۷ مرداد همان سال در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش از ناحیه جمجمه ضربه مغزی شد.

ایثارگری این شهید بزرگوار ادامه داشت و در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر بر اثر عوامل شیمیایی از ناحیه داخلی(ریه) و چشم صدمه دید و در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۶۴ در منطقه عملیاتی فاو براثر اصابت موج انفجار و واژگونی موتور سیکلت دچار دررفتگی زانوی چپ و پارگی مینیسک شد، وی در اولین روز آبان سال ۶۵ نیز در منطقه عملیاتی فاو بر اثر تصادف از ناحیه سر مجروح شدند، وی در عملیات‌های بدر، والفجر ۸، والفجر ۱۰ بر اثر اصابت شیمیایی از ناحیه داخلی، ریه و چشم مصدوم شد.

شهید سوداگر بسیار در آرزوی شهادت به سر می‌برد تا اینکه پس از سال‌ها مجاهدت بر اثر تألمات ناشی از جراحات متعدد در دفاع مقدس با ۷۰% جانبازی در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت و به خیل یاران شهیدش در ملکوت اعلی پیوست.
:
:
:
آخرین اخبار