تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۲۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجازي وعده داد:
تا پايان سال 10 هزار فارغ‌‌التحصيل استخدام و مشغول به‌كار مي‌شوند
طبق مجوز رييس‌جمهور، تا پايان سال حدود 10 هزار فارغ‌‌التحصيل در مقاطع مختلف و در دستگاه‌هاي اجرايي استخدام و مشغول به‌كار مي‌شوند / تاكنون حدود 84 درصد از تعهد ايجاد اشتغال در استان محقق شده است؛ بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي آمار پروژه‌هاي در دست اقدام خود را اعلام نكرده‌اند

چهل و سومين نشست كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري خوزستان روز گذشته  با حضور استاندار خوزستان در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد.

 

به گزارش ایسنا، سيدجعفر حجازي در اين نشست اظهار كرد: تاكنون حدود 84 درصد از تعهد ايجاد اشتغال در استان محقق شده است؛ بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي آمار پروژه‌هاي در دست اقدام خود را اعلام نكرده‌اند، در حالي كه اگر اين ميزان به درستي وارد سامانه شود، بيش از 37 هزار شغل در استان ايجاد شده و معتقدم به مرز 150 هزار شغل رسيده‌ايم.

 

وي با تاكيد بر اين‌كه دستگاه‌ه‌ها بايد عدد و رقم خود را به درستي و با دقت وارد سامانه اشتغال كنند، افزود: تاكنون 52 جلسه كارگروه اشتغال كشوري در تهران و با حضور رييس‌جمهور برگزار شده كه استان خوزستان دوبار در اين جلسات حضور داشت و اين موضوع نشان از توجه هيات دولت به خوزستان است و اميدواريم بانك‌ها و واحدهاي توليدي ميزان اشتغال استان را تكان دهند.

 

استاندار خوزستان گفت: طبق مجوز رييس‌جمهور، تا پايان سال حدود 10 هزار فارغ‌‌التحصيل در مقاطع مختلف و در دستگاه‌هاي اجرايي استخدام و مشغول به‌كار مي‌شوند.

 

حجازي با اظهار گله‌مندي از بانك‌ها نسبت به تامين تسهيلات براي كارخانه‌هاي استان همچون كارخانه لوله آوند سپهر ‌در خرمشهر، تصريح كرد: در حال حاضر براي احداث خط لوله آب خرمشهر، از تهران لوله مي‌آوريم كه حداقل پول حمل و نقل يك‌ بار به تنهايي بيش از يك ميليون است.

 

وي تصريح كرد: اگر ما بتوانيم لوله را در استان توليد كنيم، هزينه حمل و نقل را نخواهيم داشت و حدود 12 هزار درصد هزينه‌ها كاهش مي‌يابد. خوزستان تا 70 سال ديگر نفت دارد يعني تا 70 سال ديگر صنعت دارد و لذا از بانك‌ها انتظار مي‌رود كه صنعت را كمك كنند تا جوانان دغدغه اشتغال نداشته باشند.

 

استاندار خوزستان ادامه داد: ‌وقتي در كشور و به خصوص در استان منابع و ثروت به اندازه كافي وجود دارد و پروژه‌هاي مختلفي در حال اجرا است، مردم حق دارند نگران اشتغال فرزندان خود باشند. مردم به خوبي تلاش شما را درك مي‌كنند و با حضورشان در راهپيمايي‌ها و انتخابات اين موضوع را ثابت مي‌كنند و نشان مي‌دهند تا چه اندازه پايبند به نظام هستند.

 

حجازي تاكيد كرد: از دستگاه‌ها اين انتظار وجود دارد كه در حد توان در استخدام‌هاي خود از افراد بومي استان استفاده كنند؛ هر چند كه در بعضي از صنعت‌ها نياز است از افراد غيربومي و متخصص استفاده كرد اما آمار بعضي شركت‌هاي پيمانكاري نشان مي‌دهد از نيروهاي خدمات تا راننده، همگي غيربومي هستند؛ اين مساله براي ما قابل پذيزش نيست.

 

وي افزود: نسبت به سال گذشته 7 درصد بيكاري داشتيم كه دليل عمده آن تفكيك نيروهاي بومي از غيربومي است. اكنون در بحث‌ نيروهاي زير فوق‌ديپلم مشكل خاصي نداريم و معتقدم كه نبايد در بخش‌هاي غيرتخصصي مشكل بيكاري داشته باشيم.

 

استاندار خوزستان با ابراز اميدواري از ايجاد 21 هزار شغل ديگر تا پايان سال در استان، خطاب به دستگاه‌ها، گفت: دستگاه‌ها مي‌توانند افرادي كه مراحل مصاحبه و گزينش را طي كرده‌اند، جزء آمار اشتغال خود اعلام كنند.

 

در ادامه سيدخلف موسوي، مدير كل تعاون، كار و امور اجتماعي خوزستان عنوان كرد: از مديران دستگاه‌هاي اجرايي انتظار مي‌رود به همراه بانك‌ها طرح‌هاي خود را پالايش كرده و سريعاً براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي كنند.

 

وي ادامه داد: سازمان تعاون، كار و امور اجتماعي خوزستان 114 طرح براي اجرا دارد كه از اين تعداد 8 طرح مربوط به بانك تجارت، 15 طرح مربوط به بانك ملت، 10 طرح مربوط به بانك ملي، 12 طرح مربوط به بانك كشاورزي، 48 طرح مربوط به بانك صادرات، يك طرح مربوط به بانك رفاه و يك طرح مربوط به بانك صنعت و معدن است. همچنين تاكنون سازمان ميراث فرهنگي، بازرگاني و بنياد شهيد به ترتيب 53، 67 و 37 درصد تعهد ايجاد اشتغال خود را محقق كرده‌اند.

 

در ادامه نماينده دانشگاه‌ها خوزستان كه در جلسه حاضر بود، افزود: طبق آمار دانشگاه‌هاي استان بايد براي حدود 581 نفر شغل ايجاد كنند كه تاكنون براي 171 نفر شغل ايجاد شده و حدود 29 درصد تعهد محقق شده كه دانشگاه چمران و خاتم‌الانبياء دزفول بيشترين ميزان سهميه را در بين دانشگاه‌هاي استان دارند.

 

در ادامه تركاشوند مديركل تامين اجتماعي استان، گفت: بر اساس ارزيابي اين اداره‌كل 55 درصد شاغلين در خوزستان بومي استان و 18 درصد محل تولدشان غير از استان هستند و 7/26 درصد از شاغلين به دليل عدم احراز محل تولد، بومي بودنشان مشخص نيست.

 

وي با اشاره به طرح تعويض دفترچه‌هاي بيمه و به‌كارگيري دفترچه‌هاي جديد براساس كدملي، ادامه داد: تلاش مي‌كنيم اجراي اين طرح تا پايان فروردين‌ماه سال آينده به اتمام برسد.

 

نماينده كارخانه لوله آوند سپهر خرمشهر نيز در اين نشست اظهاركرد: اين كارخانه با اعتباري بالغ بر 60 ميليارد تومان و اشتغال‌زايي 500 نفر در حال فعاليت است و مي‌تواند با متراژ 500 كيلومتر و درآمدزايي 120 ميليارد تومان خط لوله خرمشهر را توليد و راه‌اندازي كند و تمام بدهي‌هاي خود را پردازد اما در حال حاضر به دليل بدهي‌ به بانك، توليد كارخانه متوقف و اوضاع كاركنان نابسامان است.

 

در اين جلسه استاندار به معاونت برنامه‌ريزي خود دستور داد كه در هفته جاري طرح‌هاي گردشگري را بررسي و به بانك عامل اعلام كند.

 

در پايان اين جلسه استاندار به بانك صادرات دستور داد كه هرچه سريع‌تر تسيهلات لازم براي كارخانه لوله آوند سپهر را تهيه كند. همچنين مقرر شد كه در خصوص وضعيت اين كارخانه جلسه‌اي خصوصي به همراه مديران كارخانه و مسئولان بانك صادرات برگزار شود.



تکمیلی:
دریافت آگهی استخدام و رشته های مورد نیاز ادارات دولتی خوزستان و فرم های مورد نیاز


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خوزستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
انشاء الله و امیدوارم شعار نباشد
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
0
0
والا من که دیگه امیدمو از دست دادم اینم شاید در حد شعار باشه ولی کاش یه فرجی بشه بعداز 2سال دوندگی بالاخره برم سره کار
ایساف
|
Germany
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
امیدوارم که این نباشد شتر در خواب بیند پنبه دانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
متاسفانه باید بگویم که کار از شتر گذشته، دیگه حتی بز هم پنبه دانه نمیبینه، اگر راست میگن آمار بیکاران واقعی را بگویند.
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
0
0
همش شعاره من 6ماه فارغ التحصیل شدم از بس نامه نگاری کردم دیگه خسته شدم جالب اینه که میریم پتروشیمی ماهشهر میگن بومی نیستی اخه خدای من ادم به اینا چی بگه؟! وقتی بچه ی خوزستان هستیم چه فرقی میکنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
تو 6 ماهه که بیکاری؟؟؟ من 1سال و نیمه که بیکارم رشته زیست سلولی هستم!!! با رتبه خوب این رشته قبول شدم ولی هیچ جا ما رو نمیخوان!!!! واقعا از بیکاری خسسسسسسسته شدممممممم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
0
مطمئنا بیکاری ها خییییلیییی زیادن یه مثالش من!!! شاگرده زرنگ و کارشناسیه دانشگاه دولتی دارم اما الان بیکارم!!!!!!!!!! دیگه پیام نوری ها و آزادی ها که کلاهشون پس معرکه هست!!!!!!!
خدایا به دادم برس.........
:
:
:
آخرین اخبار