تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر خدادادی:
وضعیت کشور در خصوص آمادگی با بحران های پیش رو مناسب نیست
از 48 آسیب طبیعی موجود، 41 آسیب در کشور ایران و 31 آسیب در استان خوزستان وجود دارد که اگر آسیب های انسان ساز را به آن اضافه کنیم مشکلات بسیاری برای جامعه بشری ایجاد می شود
خوزنیوز: هفتمین کنگره علمی میان دوره ای طب رزم و تروما و پنجاه و هفتمین کنگره علمی میان دوره ای جامعه جراحان ایران با حضور دکتر علی خدادادی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سیاوش صحت دبیر جامعه جراحان ایران و جمعی از جراحان و پزشکان متخصص از سراسر کشور و دانشجویان دانشگاه در تالار شهداء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر خدادادی در ابتدای این مراسم با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، جامعه جراحان و با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: به واقع شهدا عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند.

وی گفت: قطعاً حوادث طبیعی و اتفاقاتی که در کشور روی می دهد، نیازمند برنامه ریزی جهت جلوگیری از آسیب های ناشی از آنها می باشد چراکه اهم این آسیب ها جانی است و آسیب های ایجاد شده با وجود وضعیت اقلیمی نامناسب کشور این شرایط را بحرانی تر می کند.

 خدادادی افزود: از 48 آسیب طبیعی موجود، 41 آسیب در کشور ایران و 31 آسیب در استان خوزستان وجود دارد که اگر آسیب های انسان ساز را به آن اضافه کنیم مشکلات بسیاری برای جامعه بشری ایجاد می شود.

وی بیان داشت: زمانی که وضعیت آمادگی جامعه را بررسی می کنیم، آمادگی انسان ها 9.2 از هر 100 نفر است در حالی که ضریب خطر در جامعه ما 8 از 10 است  که تشریح این وضعیت، لزوم آموزش در این خصوص در جامعه را بیان می کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اذعان کرد: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم که این آمادگی افزایش و همچنین خطرپذیری در جامعه کاهش یابد و اگر اینگونه شود، آسیب های ناشی از این اتفاقات در حوزه انسانی کاهش و قطعاً نیاز به مراجعه به بیمارستان نیز کمتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: وضعیت کشور در خصوص آمادگی با بحران های پیش رو مناسب نیست که به واقع رویداد پلاسکو، تلنگری برای آمادگی بیشتر در ابتدای امر بود، یعنی پیشگیری از وقوع فاجعه و همچنین این ضرورت که در زمان رویداد، مدیریت بحران مناسب حوادث صورت گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه در پایان بیان داشت: در هفمین کنگره تروما و طب رزم،  علاوه بر بررسی مسائل پزشکی تروما، مسائل جانبی از جمله ابعاد و سطوح گوناگون مدیریت بحران در حوزه سلامت، اقدامات کنترلی در صدمات ناشی از بکارگیری سلاح های غیر متعارف و نقش جراحی مدرن کم تهاجمی را مورد واکاوی قرار داده و ضمن فراهم نمودن زمینه هم اندیشی و هم افزایی برای پژوهشگران، آخرین دستآوردها و تجارب داخلی و بین المللی و راهکارهای علمی و عملی موجود را معرفی می نماید.
:
:
:
آخرین اخبار