تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر سلمان زاده:
استیجاری بودن بسیاری از اماکن مراکز بهداشتی، مشکلی است که با آن مواجهیم
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه سلامت روی داد و آن هم توجه ویژه به توزیع عادلانه مراقبت های اولیه سلامت بود
خوزنیوز: مراسم کلنگ زنی ساخت 162 واحد بهداشتی با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر جعفر صادق تبریزی قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهندس منیری مدیرعامل سازمان طرح های عمرانی وزارت دفاع، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مدیران حوزه بهداشت دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش خوزنیوز؛ دکتر سلمان زاده در این مراسم گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه سلامت روی داد و آن هم توجه ویژه به توزیع عادلانه مراقبت های اولیه سلامت بود و تا پیش از این خیلی از مناطق شهری استان خوزستان به ویژه مناطق حاشیه نشین از خدمات مراقبت های اولیه سلامت محروم بودند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه استان خوزستان بعد از مشهد مقدس بیشترین جمعیت حاشیه نشین در کشور را دارد بطوریکه از 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین در کشور، بالغ بر یک میلیون نفر از این جمعیت در محدوده شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد که با احتساب شهرستان هایی که در محدوده دانشگاه نمی باشد، در استان خوزستان بیش از یک میلیون و 300 نفر در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند.

سلمان زاده افزود: متأسفانه پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت این جمعیت از خدمات اولیه مراقبتهای سلامت محروم بودند که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و با اتخاذ تدبیر توسط دکتر هاشمی وزیر بهداشت، بحث سلامت در اولویت قرا رگرفت و با یک برنامه منسجم، مناطق حاشیه نشین محدوده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شناسایی شد.

وی اظهار داشت: پس از شناسایی 110 منطقه حاشیه نشین، 120پایگاه سلامت و 71 مرکز سلامت جامعه راه اندازی شد، اما پس از انجام این اتفاق خوب، متأسفانه استیجاری بودن بسیاری از این اماکن، مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مشکلات مربوط به اجاره مکان، مشکلات نقل و انتقال، مناسب نبودن فضای ساختمان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، گاهاً فرسوده بودن ساختمان در مناطق دور افتاده ای که ساختمان مناسبی برای اجاره وجود نداشت و وجود موجر و مستآجر همزمان در یک مکان که خود باعث ایجاد مشکلات دیگری می شد از جمله مسائل پیش رو در خصوص اجاره ساختمان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بود.

سلمان زاده تصریح کرد: در این زمان بود که اتفاق بهتری نیز در حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید روی داد و آن هم شروع تبدیل ساختمان های استیجاری به ساختمان های دولتی ملکی بود و در پی این تصمیم تفاهم نامه ای فی مابین رئیس دانشگاه علوم پزشکی، استاندار و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عقد شد که طی آن 50 درصد هزینه مربوط به ساخت این اماکن توسط استان و ما بقی توسط وزارت متبوع تأمین خواهد شد.
 
وی بیان داشت: به همین منظور در خوزستان تفاهم نامه ساخت 162 واحد بهداشتی و درمانی منعقد شد و امروز شاهد آئین کلنگ زنی یکی از این واحدها هستیم تا بدین صورت بتوان خدمات بهداشتی و درمانی را به بهترین نحو و با بهترین کیفیت به مردم استان خوزستان به ویژه مردم مناطق حاشیه نشین ارائه کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان رویداد این اتفاق خوب را نمونه بارز همکاری درون بخشی و مشارکت مردمی دانست و از شرکت تعاونی مسکن آقاجری برای ارائه زمین واحد بهداشتی و درمانی شهرک آغاجری اهواز قدردانی کرد.
:
:
:
آخرین اخبار