تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۷۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :
منشا ریزگردهای اخیر خوزستان داخلی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه منشا ریزگردهای اخیر خوزستان داخلی است کنترل این پدیده را نیازمندبسیج تمامی امکانات کشور دانست
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه منشا ریزگردهای اخیر خوزستان داخلی است کنترل این پدیده را نیازمندبسیج تمامی امکانات کشور دانست.

علی محمدشاعری با بیان اینکه طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به مشکل گردوغبار خوزستان شدم، گفت: در این نامه علل بروز و راهکارهای پیشنهادی را برای حل این معضل ارائه کردم؛ انتظار می رود رئیس جمهور به وزارت جهادکشاورزی، وزارت نفت، وزارت نیرو و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کند.

منشا ریزگردهای اخیر خوزستان بیابان ها و کانون های داخلی است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه منشا ریزگردهای اخیر خوزستان بیابان ها و کانون های داخلی است، گفت: در این رابطه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است در جهت شناسایی و کنترل این کانون ها اقدامات لازم را انجام دهد تا بتوان از بروز انتشار ریزگردها پیشگیری کرد.

شاعری با بیان اینکه ایران در سال های گذشته در حوزه بیابان زدایی در کشورهای منطقه پیشتاز بوده است، تصریح کرد: متاسفانه به مدت چندین سال است این موضوع مغفول و مورد بی توجهی واقع شده این در حالی است که بسیاری از کانون های ریزگردهای بخش مرکزی، جنوب شرقی،  جنوب و غرب کشور منشا داخلی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کانون‌های داخلی ریزگردها شناسایی شدند و روش های مقابله با آنها به طور دقیق مشخص است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به کنترل این ریزگردها اقدامات لازم را انجام دهد.

کنترل و مدیریت پدیده ریزگردها نیازمند اقدام جهادی، حرکت گسترده و  بسیج تمامی امکانات و تجهیزات

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس دهم، کنترل و مدیریت پدیده ریزگردها را نیازمند اقدام جهادی، حرکت گسترده و  بسیج تمامی امکانات و تجهیزات دانست و ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر مقابله با معضل ریزگردها مورد غفلت واقع شده و به دلیل کمبود اعتبار و نبود امکاناتی مانند مالچ و ماشین آلات مدرن اقدامات لازم برای کنترل این پدیده صورت نگرفته به همین دلیل شاهد گسترش پدیده ریزگردها در کشور هستیم.

مجلس در برنامه ششم دولت را مکلف کرده که سالانه حدود 300هزار هکتار از مناطق بیابانی کشور را مهار کند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مجلس در برنامه ششم دولت را مکلف کرده که سالانه حدود 300هزار هکتار از مناطق بیابانی کشور را مهار کند، گفت: همچنین در لایحه بودجه 96 هم اعتبار مناسبی برای این منظور پیش‌بینی شده است؛ انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه نسبت به تخصیص این اعتبارات به صورت صددرصد اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد تکرار پدیده ریزگردها در کشور نباشیم.
:
:
:
آخرین اخبار