تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلف شدن تعدادی از پرندگان مهاجر در دزفول
تعدادی پرنده مهاجر وحشی بر اثر رهاسازی دانه های گندم آغشته به سم در مزارع کشاوزی دزفول تلف شدند
تعدادی پرنده مهاجر وحشی بر اثر رهاسازی دانه های گندم آغشته به سم در مزارع کشاوزی دزفول تلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول روز شنبه با تائید این حادثه از شناسایی عاملان کشتار پرندگان وحشی با سم خبر داد و گفت:این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرهاد قلی نژاد افزود:برخی کشاورزان برای دفع پرندگان به صورت ناآگاهانه با استفاده از سم اقدام به کشتار انواع پرندگان وحشی نظیر کبوتر ، قمری ، فاخته ، انواع گنجشک سانان و دیگر پرندگان می کنند.

وی اظهار کرد: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول به محض اطلاع از تلف شدن 500 قطعه انواع پرندگان مهاجر وحشی در محل حاضر شده و پس از پیگیری لازم عاملان کشتار این پرندگان را که 2 نفر از کشاورزان منطقه بودند شناسایی و طی شکوائیه ای جهت پیگیری قضایی به دادگستری معرفی کردند.

وی افزود:دفع جانوران وحشی به وسیله سم و هرگونه روش غیرمجاز دیگر که موجب کشتار جانوران گردد ممنوع و غیرقانونی است و کشاورزان می توانند جهت دفع و حفاظت از کشت خود از روش های مجازی که موجب پراکندگی پرندگان می شود استفاده کنند .

رئیس اداره محیط زیست دزفول به کشاورزان توصیه کرد برای دفع پرندگان از مزارع علاوه بر محصورسازی زمین کشاورزی با پرچین چوبی ، از مترسک ، آدمک و ابزارهای ایجاد صدا استفاده کنند.

گونه های مختلفی از پرندگان وحشی ، برای زمستان گذرانی به تالاب ها ، آبگیرها و حاشیه رودخانه های شمال خوزستان مهاجرت کرده اند.

قلی نژاد همچنین در گفت و گو با ایرنا از شناسایی شکارچیان متخلف در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: پس از گشت و کنترل شکارگاه های زاویه های شهرستان دزفول ماموران یگان حفاظت محیط زیست به یک موتورسیکلت حامل دو سرنشین برخورد کردند که بر خلاف مقررات مبادرت به شکار غیرمجاز کبوتر وحشی کرده بودند.

وی افزود:شکارچیان متخلف پس از اعلام ایست ماموران یگان مبادرت به فرار نموده و متواری شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول بیان کرد:هرگونه شکار و صید نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان محیط زیست بوده که هم اکنون شکار کلیه جانوران وحشی ممنوع می باشد.

وی افزود:هرگونه شکار و صید گونه های جانوری بدون مجوز جرم محسوب شده و در قوانین مجازات برای این افراد تعیین شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار