تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز :
مسئولان با مشکل ریزگردهای خوزستان "نمایشی" برخورد می‌کنند
خوزستان بیش از یک دهه است که دچار معضل ریزگردها است ولی مسئولان به شکل نمایشی با آن برخورد می‌کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوزستان بیش از یک دهه است که دچار معضل ریزگردها است ولی مسئولان به شکل نمایشی با آن برخورد می‌کنند.

مجید نبی‌پور اظهار داشت: سیستم مدیریتی خوزستان نیازمند آمادگی در مقابله با بحران‌های طبیعی است. در معضل ریزگردهای خوزستان و تبعات منفی ناشی از آن بیش از آن‌که برخورد احساسی داشته باشیم نیازمند ارزیابی مدیریت‌ها و کارکرد سیستم در مواجهه با این معضل هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: نیازمند مواجهه علمی و جدی با معضل ریزگردها در خوزستان هستیم و با عزل و نصب‌های احساسی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی با گلایه از عدم مواجهه درست مسئولان استانی و کشوری با مشکلات مردم خوزستان گفت: خوزستان بیش از یک دهه است که دچار معضل ریزگردها است ولی مسئولان به شکل نمایشی با آن برخورد می‌کنند در صورتی که معضل ریزگردها در یک برنامه کوتاه‌مدت 5 ساله قابل حل است. بسیاری از اقدامات صورت گرفته در بخش ریزگردها در خوزستان ابتر مانده و برای تحقق برنامه‌های مبارزه با ریزگردها نیازمند یک سیستم نظارتی قوی هستیم.

این استاد دانشگاه به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌ها بازوی نظارتی هستند و باید گام به گام اقدامات را انعکاس داده و در زمان ایجاد بحران‌های زیست محیطی آرامش را به جامعه منتقل کنند. یکی از گام‌های ابتدایی در مواجهه با معضل ریزگردها و تبعات آن در خوزستان تدوین بسته‌های مشخص در کوتاه‌مدت است که در این بسته‌ها نیازهای درمانی و معیشتی مردم گنجانده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با گلایه‌مندی از نادیده گرفتن شدن بخش نخبگانی در مدیریت استان خوزستان گفت: برای حل معضل ریزگردها اساتید متعهد و انقلابی در دانشگاه‌های خوزستان وجود دارد ولی مدیریت استان اعتنایی به این سرمایه‌های فکری نمی‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار