تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موزه هنرهای معاصر اهواز پس گرفته شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از بازپس‎گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از بازپس‎گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی خبر داد.

محمد جوروند با اعلام این خبر عنوان کرد: بنده از بدو انتصابم به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این نوید را به هنرمندان تجسمی داده بودم که بحث بازپس‎گیری موزه را با جدیت پیگیری خواهم کرد تا آن را به سرانجام برسانم.

وی به سفر 20 روز پیش دکتر کاراندیش (معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به خوزستان اشاره کرد و افزود: در آن جلسه مطالبه بنده، همکارانم و هنرمندان تجسمی این بود که موزه هنرهای معاصر پس گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این ‎که برای احداث این موزه میلیاردها تومان هزینه صرف شده بود خاطرنشان کرد: پس از صرف این هزینه‎ها و احداث موزه، هنرمندان فعالیت‎های خوبی را در قالب نمایشگاه‎ها و کارگاه‎های آموزشی انجام دادند. در نهایت نیز تصمیم بر واگذاری موزه گرفته شد که البته هیچ بحثی روی واگذاری موزه نداریم بلکه بحث ما این بود که واگذاری به شخصی صورت گرفته است که آن فرد موزه را از اهداف اصلی حوزه هنرهای تجسمی خارج کرده و طی این مدت فعالیت قابل ملاحظه‎ای در بعد هنرهای تجسمی صورت نگرفته بود و هنرمندان تجسمی از موزه کناره‎گیری کرده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سفر آقای کاراندیش به استان، او مطالبه اصلی ما را مورد ملاحظه قرار داد و امروز (شنبه) با فرستادن آقای تقوی به عنوان نماینده حقوقی وزارت ارشاد، جلسه مشترکی میان بنده، معاونان اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هنرمندان هنرهای تجسمی و مدیر سابق موزه برگزار و مستنداتی از سوی ما و هنرمندان ارایه شد و مصوب گردید موزه هنرهای معاصر اهواز پس گرفته شود.

جوروند گفت: دومین مصوبه ما در جلسه این بود که با توجه به ادعای مدیریت موزه مبنی بر انجام هزینه‎هایی در موزه، نماینده حقوقی ما و مدیریت موزه این ادعاها را بررسی کنند و آن ‎دسته از هزینه‎هایی که مورد قبول قانون و نماینده حقوقی ما خواهد بود را به او پرداخت کنیم و وی موزه را به ما تحویل دهد.

وی با تاکید بر این ‎که کار بازپس‎گیری موزه تمام شده است عنوان کرد: مدیریت کنونی موزه تا به امروز نمی‌پذیرفت که موزه را تحویل دهد ولی طبق جلسه‎ای که امروز برگزار شد این موضوع قطعیت پیدا کرد و تنها باید منتظر بررسی میدانی نماینده حقوقی‎ باشیم تا هزینه پرداختی را برآورد کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: واقعاً جا دارد از هنرمندان تشکر کنم که برای حفظ حیثیت حوزه هنرهای تجسمی زحمات زیادی متحمل شدند.

وی ادامه: همچنین جا دارد از مطبوعات و خبرگزاری‌ها که پیگیر بودند و مرتب مشکلات این واگذاری را اعلام کردند و دغدغه‎های هنرمندان و مردم را انعکاس دادند تشکر کنم.

جوروند یادآور شد: بازپس‎گیری موزه بدون همکاری هنرمندان تجسمی حاضر در جلسه امروز که مستندات مهم و غیرقابل انکاری را ارایه دادند ممکن نبود. این یکدلی بسیار قابل تقدیر می‎است و از همه این عزیزان تشکر می‎کنم چراکه ما با پشتوانه این عزیزان حرکت کردیم و موزه را پس گرفتیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Amordad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
1
آقای قنواتی مدیر کل قبلی باید پاسخگوی عملکرد بسیار ضعیفش باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
خسته نباشید .تبریک
:
:
:
آخرین اخبار