تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس مرکز بهداشت خوزستان:
هنوز موردی از ابتلای انسان به آنفلوآنزای پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است
مردم در صورت مشاهده لاشه چندین پرنده وحشی و موارد مشکوک مشابه، از تماس با این لاشه‌ها جدا اجتناب کرده و سریعا این موضوع را به سازمان دامپزشکی گزارش دهند
رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان این‌که بیماری آنفلوآنزای پرندگان از ظاهر لاشه پرندگان قابل تشخیص نیست، گفت: مردم در صورت مشاهده لاشه چندین پرنده وحشی و موارد مشکوک مشابه، از تماس با این لاشه‌ها جدا اجتناب کرده و سریعا این موضوع را به سازمان دامپزشکی گزارش دهند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در خصوص وضعیت شیوع آنفولانزای پرندگان در خوزستان اظهار کرد: ‌تاکنون موردی از ابتلای انسانی به این نوع‌ آنفلوآنزا در خوزستن نداشته‌ایم و طبق گزارش سازمان دامپزشکی در جلسات استانداری نیز تاکنون مورد ابتلای پرندگان نیز به آنفلوآنزای پرندگان در خوزستان مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد:‌ آنفلوآنزای پرندگان در انسان با علایم اولیه سردرد، گلودرد و بدن درد ناگهانی خود را نشان می‌دهد و سپس تنگی نفس و خون‌ریزی مخاطی را به دنبال دارد. ویروس آنفلوآنزای پرندگان ویروس مرموزی است که به سرعت می‌تواند تغییر رفتار دهد و جهش کند و به انسان منتقل شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:‌ به مردم توصیه می‌شود از تماس با پرندگان وحشی، شکار پرندگان وحشی و خرید پرندگان شکارشده در بازار جدا اجتناب و خودداری کنند. با توجه به این‌که مرغ‌های زنده نیز می‌توانند در تماس با پرندگان وحشی در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان قرار بگیرند، از مردم می‌خواهیم که از خریداری مرغ زنده نیز خودداری کرده و تنها مرغ و سایر پرندگان ذبح‌شده و مورد تایید دامپزشکی را خریداری کنند.

سلمان‌زاده با بیان این‌که بیماری آنفلوآنزای پرندگان از ظاهر لاشه پرندگان قابل تشخیص نیست، گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده لاشه چندین پرنده وحشی و موارد مشکوک مشابه، از تماس با این لاشه‌ها جدا اجتناب کنند و سریعا این موضوع را به سازمان دامپزشکی گزارش دهند تا دامپزشکی آزمایش‌های لازم را روی این لاشه‌ها انجام دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار