تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز در نشست نقد و بررسی عملکرد لیست امید:
اکنون مسئولان نظام اذعان دارند ضعف خوزستان در قدرت کشور تأثیر دارد
مسئولان عالی نظام به این اذعان رسیده‌اند که ضعیف بودن خوزستان در قدرت کشور تأثیر دارد و با پیگیری‌های انجام‌شده یک ماده به برنامه توسعه ششم اضافه شد که میزان عقب‌ماندگی استان‌های جنگی مشخص و منابعی برای جبران آن در نظر گرفته شود
نماینده اهواز ‌با تصریح بر اینکه تمام نمایندگان لیست امید به قول‌هایی که داده‌اند متعهد هستند، گفت: مسئولان عالی نظام به این اذعان رسیده‌اند که ضعیف بودن خوزستان در قدرت کشور تأثیر دارد و با پیگیری‌های انجام‌شده یک ماده به برنامه توسعه ششم اضافه شد که میزان عقب‌ماندگی استان‌های جنگی مشخص و منابعی برای جبران آن در نظر گرفته شود.

همایون یوسفی در نشست نقد و بررسی عملکرد نمایندگان لیست امید که روز شنبه هفتم اسفندماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ دانشجو نبض تپنده کشور است و هرگاه حضور دانشجو کمتر شود، حیات در جامعه کمرنگ خواهد شد.

وی افزود:‌ در سال 2016 میلادی در عرصه‌های مختلف اتفاقات مهمی در کشور رخ داد که یکی از مهم‌ترین این اتفاقات برجام بود‌ که به دنبال آن شاهد گشایش خوبی در روابط بین‌المللی بودیم و اجماعی که بر علیه ایران در جهان شکل گرفته بود، شکست و این دستاورد بزرگی است.

نماینده اهواز در خانه ملت با بیان اینکه برگزاری انتخابات مجلس یکی از اتفاقات مهم سال بود، تصریح کرد: ‌مردم در انتخابات به‌دنبال حرف جدیدی بودند و به همین دلیل در انتخابات حضوری فعال داشتند و به لیست امید رأی دادند و مجلسی با اکثریت نمایندگان امید تشکیل شد.

یوسفی گفت: مجلس دهم همانند مجلس قبلی متعادل و با تفکر بیشتری است؛ در مجلس فعلی تفکر و عقلانیت بیشتری وجود دارد، جبهه‌گیری سیاسی کمتر و نسبت به مجلس گذشته آرام‌تر است.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون امید در روز اول مجلس تشکیل شد، عنوان کرد:‌ ممکن است به علت اینکه لیست امید در برخی نقاط بهتر بسته نشده بود، پس از آغاز مجلس فراکسیون امید ریزش کرد و از سوی دیگر اگر حضور شهرستان‌ها در تصمیم‌گیری بیشتر بود شاهد انجام کارهای بیشتری می‌شدیم اما محوریت با تهران بود و به دلیل اینکه محوریت تهران کمرنگ بود، موجب ریزش در فراکسیون امید شد.

نماینده اهواز ادامه داد:‌ اکنون تعداد نمایندگان فراکسیون امید در مجلس بیشتر است و پس از گذشت هشت سال اثرگذاری امید بیشتر مشخص و پررنگ‌تر شده است.

یوسفی با اشاره به مشکلات خوزستان، عنوان کرد:‌ از ابتدای آغاز به کار مجلس دغدغه خوزستان را داشته‌ام؛ مشکل خوزستان یک مشکل ملی است و ما نمایندگان استان از همان روز نخست در خصوص مشکلات خوزستان از جمله انتقال آب، گرد و غبار، ‌بیکاری، سلامت و دیگر مشکلات ورود کردیم.

وی با بیان اینکه 22 استان کشور درگیر گرد و غبار هستند، گفت:‌ گرد و غبار هم ناشی از کانون‌های داخلی و هم بین‌المللی است و بیشتر مشکل در خوزستان ناشی از کانون‌های داخلی است زیرا گرد و غبار کانون‌های داخلی شدت و ماندگاری بیشتری دارد، پس به طور طبیعی باید ابتدا به فکر بدترین‌ها باشیم و از سوی دیگر این کانون‌ها در دسترس هستند.

عضو کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ سرعت تشکیل بیابان‌ها در کشور بسیار زیاد است و اگر فکری نکنیم کشور با خطر مواجه می‌شود؛ این فرافکنی است بلکه باید فکری در این خصوص انجام دهیم. از 160 دشت آبی کشور حدود 50 درصد دچار تنش آبی هستند.

یوسفی تصریح کرد:‌ خوزستان هشت سال جنگید و به‌طور طبیعی اگر در نقطه‌ای جنگی رخ دهد حداقل 50 سال زمان نیاز دارد که به شرایط طبیعی باز گردد، به همین دلیل اگر تمام منابع کشور را در خوزستان هزینه کنیم باز هم دردی را دوا نمی‌کند زیرا زیرساخت‌ها آسیب دیده است.

وی افزود:‌ مسئولان عالی نظام به این اذعان رسیده‌اند که ضعیف بودن خوزستان در قدرت کشور تأثیر دارد؛ با پیگیری‌های انجام‌شده و با هماهنگی سازمان مدیریت کشور یک ماده به برنامه توسعه ششم اضافه کردیم که طبق آن میزان عقب‌ماندگی استان‌های جنگی مشخص و منابعی برای جبران این عقب‌ماندگی در نظر گرفته شود؛ همچنین کارمندان دولت در این استان‌ها از دریافتی بیشتری برخوردار شوند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌تمام نمایندگان لیست امید به قول‌هایی که داده‌اند، متعهد هستند.

یوسفی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع‌گیری صادقی و مطهری نمایندگان تهران در مجلس، اظهار کرد:‌ کار در فضای فراکسیون امید نیاز به اعتدال و آرامش دارد.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها، عنوان کرد: نسبت به وضعیت دانشگاه‌های استان ایراد جدی داریم و در این خصوص باید ورود جدی شود.

نماینده اهواز همچنین در پاسخ به سؤال دانشجویی در مورد انتشار دعوت به راهپیمایی 9 دی، گفت: ‌اگر اختلاف‌نظری در پدیده‌های مختلف وجود دارد باید به گفتمان واحد برسیم. اگر در این خصوص اظهارنظری کرده‌ام نیز در این راستا است و این اظهارنظر دراین خصوص بود که اختلاف‌نظر که ممکن است یک تهدید باشد، تبدیل به فرصت شود.

همچنین در این مراسم صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد:‌ در یک سال گذشته در چنین زمانی از کاندیدهای لیست امید به اهواز دعوت کردیم و قول داده‌ایم پس از یک سال آن‌ها را دوباره دعوت و عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: ‌بهترین راه برای رسیدن به دموکراسی را صندوق رأی می‌دانیم و افراد به همین دلیل ملزم به شرکت در انتخابات هستند؛ با وجود کمی و کاستی‌ها و خون‌دل‌هایی که داشتیم در انتخابات شرکت کردیم و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کردیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با وجود رد صلاحیت‌ها و بی‌مهری‌ها باز هم مردم به کاندیدهای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و لیست امید رأی دادند؛ ملت خواهان اصلاح و برچیده شدن فساد در زمینه سیاسی و اقتصادی هستند.

جلالی با اشاره به وضعیت نامطلوب خوزستان عنوان کرد: ‌امروز خوزستان از هوای غبارآلود حاصل از خشک شدن دشت و تالاب‌ها نفسش می‌گیرد. آنچه که بر ما می‌بارد گرد و خاک نیست بلکه گردباد تبعیض است. اگر نگاه مسئولان دستگاه اجرایی به دور از تبعیض بود، قطعاً چنین شرایطی را در خوزستان نداشتیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار