تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۸۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بسیج امکانات آبادان برای برگزاری جام جهانی کشتی
بزرگ‌ترین رویداد کشتی فرنگی جهان در آبادان
تمامی امکانات مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در شهرستان آبادان، مهیای این رقابت‌ها هستند
تمامی امکانات مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در شهرستان آبادان، مهیای این رقابت‌ها هستند.

پس از میزبانی موفق در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی فرنگی، اکنون با نظر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، آبادان به‌ عنوان میزبان جام جهانی کشتی در رشته فرنگی انتخاب شده است.

آبادان طی روزهای 26 و 27 اسفندماه پذیرای هشت تیم مطرح دنیا در رشته کشتی فرنگی خواهد بود تا طی دو روز با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بر همین اساس، تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه، آلمان، اوکراین، قزاقستان و بلاروس به آبادان سفر خواهند کرد تا در بزرگ‌ترین رویداد کشتی فرنگی دنیا با مرکزیت این شهرستان شرکت کنند.

به‌واسطه وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای میزبانی از این دوره از رقابت‌ها، مسؤولان مرتبط با امر در آبادان امروز نشست نهایی خود را با فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهند کرد تا چگونگی برگزاری و تقسیم مسؤولیت‌ها در این جلسه مشخص شود.

بر همین اساس امروز «دولت تورلیخانوف» قزاقستانی که عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی است، به‌ عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی در این رقابت‌ها انتخاب شد.

همچنین این رقابت‌ها در محل سالن کوثر آبادان برگزار خواهد شد که پیش از این نیز در دو سال گذشته میزبان جام باشگاه‌های جهان بود، این سالن نسبت به دو سال گذشته نیز از تجهیزات بیشتری بهره می‌برد و ضمن مجهز شدن به سیستم های خنک کننده هوا، از صندلی تماشاگر و محوطه‌سازی مناسب نیز برخوردار است.

در همین راستا، اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان برای صدور آی‌دی کارت خبرنگاران نیز فراخوانی را منتشر کرده است تا این قشر توانمند در شهرستان آبادان برای پوشش این رقابت‌ها دچار مشکل نشوند، همچنین برای پوشش خبری مناسب این مسابقات، از سوی اداره مخابرات آبادان، اینترنت با پهنای باند بالا نیز در نظر گرفته شده است.

برای ورود، اسکان، تمرین و وزن‌کشی تیم‌ها نیز تمامی امکانات نظیر، فرودگاه، هتل‌ها، سالن‌های ورزشی بسیج شده و فضای لازم برای پذیرایی از تیم‌ها مهیا خواهد بود.

همچنین تمامی تیم‌ها برای تردد از مسیر فرودگاه بین‌المللی آبادان به هتل‌ها و از هتل با سالن تمرین و مسابقات با موتورهای هیئت اتومبیل‌رانی اسکورت خواهند شد.

 این رقابت‌ها در طول دو روز برگزاری، با پوشش دوربین‌های صدا و سیمای مرکز آبادان، از طریق شبکه‌های سراسری سوم و ورزش سیما به‌طور زنده و مستقیم برای علاقه‌مندان پخش خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ورود تیم‌ها به آبادان در تاریخ 24 لغایت 25 اسفندماه از طریق فرودگاه بین‌المللی این شهرستان در دو مرحله صورت خواهد گرفت.

در سالن محل برگزاری این مسابقات نیز، علاوه بر اینکه تمامی اقشار از جمله خبرنگاران، تماشاگران، مسؤولان از جایگاه ویژه خود برخوردار هستند، پیشکسوتان ورزش آبادان و کشور نیز صاحب جایگاه جداگانه‌ای خواهند بود.

همچنین این مسابقات طبق قانون باید دارای بلیط فروشی نیز باشد که چگونگی انجام این مهم نیز در آینده از طریق رسانه‌ها به سمع و نظر عموم خواهد رسید و امکان اینکه تماشای این مسابقات از سوی مسؤولان شهرستان و منطقه آزاد اروند برای شهروندان آبادانی رایگان اعلام شود بسیار خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار