تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۸۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکر ۲ شهید گمنام در اهواز
جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در ۱۱ اسفندماه به میزبانی شهرک نفت اهواز اعلام شد
جزئیات تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در ۱۱ اسفندماه به میزبانی شهرک نفت اهواز اعلام شد.

نشست خبری ستاد تشییع شهدای گمنام صنعت نفت جنوب بعدازظهر امروز یک‌شنبه هشتم اسفندماه در حوزه بسیج شهید تندگویان در اهواز برگزار شد.

سرهنگ عباس ممبینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در این نشست با اعلام خبر تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در اهواز، گفت: در دو قرن اخیر کشور ما کشوری پهناور بود اما از اوایل دوره قاجار هرگاه کشور ما مورد هجمه دشمن قرار می‌گرفت، قسمتی از پیکره کشور به‌راحتی جدا می‌شد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی(ه) و حضور مردم، دشمنان شرق و غرب شعار جمهوری اسلامی را برای منافع خود خطرناک دیدند؛ از این رو از روزهای اول انقلاب توسط گروهک‌ها و مزدوران داخلی و سپس با پشتیبانی کردن از فردی فرصت‌طلب جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردند.

ممبینی تصریح کرد: در همان یک ماه اول بیش از ۱۷۰۰ روستای مرزی و نزدیک به ۱۲ شهر، توسط دشمن اشغال شد. قرار بود که خوزستان از پیکره کشور جدا شود، اگرچه جنگ را بر ما تحمیل کردند اما آخرِ آن را نخواندند و امام(ره) و مردم ما را نشناختند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان با بیان اینکه با اقتدار جمهوری اسلامی و خون فرزندان این مملکت، خوزستان کربلای ایران شد، گفت: بسیاری از این جوانان به تأسی از حضرت زهرا(س) گمنام از جنگ بازگشتند. قریب پنج هزار شهید دیگر داریم که هنوز مفقودالاثر هستند.

وی ادامه داد: دو شهیدی که ۱۱ اسفندماه میزبان آنان هستیم، گمنام هستند و هویت آن‌ها نامعلوم است. یکی از این شهدا در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت رسیده است و ۲۹ سال دارد. شهید دیگر ۲۰ ساله در منطقه زویدات عراق به شهادت رسید. پیکر این دو شهید از سال ۶۲ تاکنون مفقود بوده که آذرماه امسال توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تفحص شدند.

ممبینی اعلام کرد: مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر پاک این دو شهید در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) ساعت ۸:۳۰ چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در میدان فرودگاه شهرک نفت برگزار خواهد شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد حوزه بسیج شهید تندگویان گفت: این حوزه به نام شهید تندگویان که وزیر نفت جمهوری اسلامی بوده است، نامگذاری شد. در این حوزه و در جامعه هدفمان که شامل مجموعه مناطق نفت‌خیز، شرکت پخش و خطوط مخابرات، شرکت گاز و شرکت ملی حفاری است، قریب ۵۰ هزار نفر نیرو شاغل است که ۲۵ هزار نفر آن‌ها نیروی بسیجی به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: این مجموعه ۳۶۰ شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و دارای بیش از ۱۷۴۰ نفر جانباز و ۱۱۲ آزاده و ۳۲۰۰ نفر نیروی رزمنده جبهه‌ای است. از مجموع شهدای مدافع حرم؛ شهید نادر حمید، شهید علی حسینی‌کاهکش و شهید نریمیسا و تعدادی جانباز از این مجموعه هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار