تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد:
پایان جشنواره ایده ایتاپ آبادان و خرمشهر با انتخاب 6 طرح
از میان 36 ایده انتخابی در جشنواره ایده «ایتاپ» آبادان و خرمشهر 36 طرح داوری و در نهایت 6 ایده حائز رتبه برتر شناخته شدند
مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: از میان 36 ایده انتخابی در جشنواره ایده «ایتاپ» آبادان و خرمشهر 36 طرح داوری و در نهایت 6 ایده حائز رتبه برتر شناخته شدند.

دامون رزمجویی در حاشیه اختتامیه جشنواره ایده «ایتاپ» که در آبادان و خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: ظرف یک ماه به طور کل 61 ایده را از شهروندان دریافت کردیم که بر اساس پایش اولیه 36 ایده قابل ارزیابی و داوری نهایی تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه از میان 36 ایده انتخابی 36 طرح داوری و در نهایت 6 ایده حائز رتبه برتر شناخته شدند، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و جذب ایده‌های برتر در سطح خرمشهر و آبادان بود. ایده‌های برگزیده در صورتی که شرایط لازم مانند داشتن نوآوری و توجیه اقتصادی و فنی را داشته باشد، در مرکز رشد جذب می‌شوند و می‌توانند از حمایت‌های مالی و معنوی مرکز بهره‌مند شوند.

رزمجویی بیان کرد: در روز اختتامیه جشنواره 19 نفر ایده‌های خود را ارائه کردند که سه ایده توسط داوران و سه ایده توسط حضار انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به طرح‌های ارائه شده توسط شرکت کنندگان در جشنواره، توضیح داد: طرح مجید حیدری در زمینه میکرو حسگرهای هوشمند پیشگیری از تشکیل سنگ‌های ادراری به ویژه سنگ کلیه، طرح نسیم آل‌علی با ایده ساخت موتور ژنراتور استریلینگ و سوخت گاز شهری و طرح الهه حبیبی در مورد استخراج کیتوسان از ضایعات پوست میگو از جمله طرح‌ها و ایده‌های منتخب داوران جشنواره است.

رزمجویی یادآورشد: ایده ندا زاهدی، رضا مهامد و فاطمه خداشناس از جمله ایده‌های برتر این جشنواره شناخته شدند. تمامی ایده‌های ارائه شده در جشنواره، امکان ارائه ایده خود را برای بررسی ورود به مرکز رشد دارند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در پایان اظهار کرد: سه ایده برتر، منتخب جشنواره توسط داوران می‌توانند بدون نیاز به داوری عضو مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر شوند و از خدمات و تسهیلات مرکز رشد برخوردار شوند.

جشنواره، ایده «ایتاپ» به صورت مشترک برای شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد و بعد از ظهر امروز  پس از یک ماه و با معرفی ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار