تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصاویر / زندگی در نقطه صفر سرکول
اینجا نه آب دارد نه برق، اینجا سرکول است و سرکول از همه چیز محروم است ...
روستای سرکول در حدود 200 کیلومتری شهر اهواز قرار دارد. این روستا یکی از محروم ترین روستاهای کشور است که در شهر صیدون واقع شده است.صیدون یکی از شهرهای شهرستان باغملک در استان خوزستان است.

برای رسیدن به این روستا باید مسیر 3 ساعته کوهی را طی کرد تا به آنجا رسید.مسیری که شنبه هر هفته ابراهیم مقدسی سرباز معلم فداکار آن را طی می کند تا به روستای سرکول برسد که در آن 14 دانش آموز انتظار او را می کشند. روستایی که از حداقل امکانات محروم است. دانش آموزان این روستا که همه آنها در مقطع ابتدایی هستند شرایط بسیار سختی برای تحصیل دارند. یک کلاس گلی کوچک، که هم کلاس درس است و هم اتاق آقای معلم که باید از شنبه تا چهارشنبه در آنجا زندگی کند. روستای سرکول 20 خانوار دارد که شغل همه آنها دامداری است. مردم این روستا از داشتن آب، برق و جاده مناسب محروم هستند. نزدیکترین چشمه حدود 6 تا 7 ساعت با آنها فاصله دارد.

به علت نبود برق، هنگام تاریکی از فانوس استفاده می کنند و اگر کسی از اهالی روستا دچار بیماری شود تنها راه موجود این است که او را به چیزی شبیه برانکارد که اهالی روستا با چوب ساخته اند می بندند و از کوه پایین می آورند. طبق گفته اهالی روستا تاکنون 4 زن باردار که موعد زایمان آنها فرا رسیده بود به هنگام پایین آمدن از کوه به منظور مراجعه به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.


:
:
:
آخرین اخبار