تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نامزد پیشنهادی ترامپ برای ریاست نیروی دریایی آمریکا انصراف داد
وزارت دفاع آمریکا می‌گوید نامزد پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهوری این کشور برای ریاست نیروی دریایی، انصراف داده‌ است.
  وزارت دفاع آمریکا می‌گوید «فیلیپ بیلدن» نامزد پیشنهادی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای ریاست نیروی دریایی، انصراف داده‌است. این دومین بار است که نامزد پیشنهادی از سوی ترامپ برای یک پست ارشد نیروهای مسلح، انصراف می‌دهد.

فیلیپ بیلدن، روز یکشنبه اعلام کرده، به‌خاطر نگرانی از مشکلات احتمالی برای جدا نگه‌داشتن خود و خانواده‌اش از منافع ناشی از فعالیت‌های اقتصادی‌اش، از پست پیشنهاد شده انصراف می‌دهد.

بیلدن از مقام‌های پشین امنیتی در ارتش بود. او از اعضای هیئت مدیره بنیاد آکادمی دریایی ایالات متحده و از هیئت امنای بنیاد دانشکده جنگ‌های دریایی است.

بیلدن در عین حال فعالیت‌های اقتصادی و مالی دارد و در بازار بورس آسیا نیز فعال است؛ او برای یک شرکت سهامی خصوصی نیز کار می‌کرد که اخیرا از آن بازنشسته شده‌است.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا می‌گوید او فرد دیگری را برای پست ریاست نیروی دریایی معرفی خواهد کرد.

پیش از این «وینست ویولا» نامزد پیشنهادی برای پست نیروی زمینی ارتش آمریکا، نیز انصراف داده بود. ویولا نیز دلایل مشابهی را در ارتباط با تضاد منافع، برای انصراف خود از پست پیشنهادی در پنتاگون، مطرح کرده بود.

وینست ویولا، فعالیت‌های تجاری گسترده‌ای داشت و بنیان‌گذار چند شرکت از جمله در زمینه تجارت الکترونیک، صاحب یک تیم هاکی و رئیس هیئت مدیره بازار معاملات تجارتی نیویورک، یک بازار معاملات آتی کالاهای اقتصادی واقع در منهتن نیویورک، بود.

نیروی دریایی آمریکا، تحت ساختاری با عنوان «وزارت نیروی دریایی آمریکا»، اداره می‌شود. در نهایت در کنار دیگر «وزارت‌خانه‌های» مشابه، یعنی «وزارت ارتش» (نیروی زمینی) و «وزارت نیروی هوایی»، زیر نظر و کنترل وزیر دفاع، قرار دارند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار