تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۹۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
بهبود رفتارهای ترافیکی با اجرای طرح «بهرفت» / 70 درصد از تصادفات جاده‌ای عامل انسانی دارد
خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور موضوع تصادفات جاده‌ای است و70 درصد از تصادفات جاده‌ای عامل انسانی دارند.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی در نشست توجیهی آموزشی طرح بهبود رفتارهای ترافیکی (بهرفت)، اظهار کرد: هلال احمر همه ساله برنامه های متنوعی را در راستای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات اجرا می کند که از طریق کمپین ها و برنامه های آموزشی زمینه های اجرای آنها فراهم می شود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با استقرار پایگاه های امداد و نجات جاده ای و برپایی پست های نوروزی در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مساعدت های لازم را در راستای کاهش خطرپذیری مسافران نوروزی و ارائه آموزش های لازم به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای رانندگی ایمن و صحیح صورت می دهد.
 
بهرفت، طرحی برای بهبود رفتارهای ترافیکی، سهم 70 درصدی عامل انسانی در تصادفات جاده ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به بهرفت، تصریح کرد: این طرح با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و حساس‌سازی عموم مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی در سفر برگزار می شود.

خدادادی با بیان اینکه 70 درصد از تصادفات جاده‌ای عامل انسانی دارند، عنوان کرد: به این دلیل، این کارگاه آموزشی به منظور آماده‌سازی و آشنایی هرچه بیشتر اعضای مجری طرح ملی بهرفت با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و حساس‌سازی مردم نسبت به قوانین راهنمایی ورانندگی و ایمنی در سفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور موضوع تصادفات جاده‌ای است، ادامه داد: سه عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده در حوادث رانندگی دخالت دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.
 
وضعیت بد ایران در آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای، خطر تبدیل شدن تخلف از قانون به یک فرهنگ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: نمایش توان عملیاتی تیم های بشردوستانه یک فرصت برای جوانان است تا هم بتوانند خدمات بشردوستانه را ارائه دهند و هم توان لازم را به منظور بهره گیری از این آموزش ها کسب کنند.

خدادادی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی های عمومی، اضافه کرد: سال گذشته کمپین «نه به تصادفات» را داشتیم که امسال آن را به صورت دیگری ادامه می دهیم که بسیج اطلاع رسانی و پیشگیری برای این کار، بسیار موثر واقع می شود.

وی با بیان اینکه نوروز یک فرصت تاریخی برای هلال احمر جهت نمایش توانمندی ها و ارائه آموزش ها است، گفت: اگر توانمند نباشیم نمی توانیم نقش مداخله جویانه داشته باشیم.
 
طرح بهرفت در راستای استراتژی 2020 صلیب سرخ جهانی است

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اگر اطلاعات لازم در خصوص مسائل ترافیکی را نداشته باشیم می توان به یک مسافر اطلاعات لازم را در خصوص جاده داد اما عدم داشتن اطلاعات موجب ناتوانی و سردرگمی مسافران می شود.

خدادادی طرح بهرفت را در راستای طرح راهبردی 2020 صلیب سرخ جهانی در حوزه هایی دانست که باعث مرگ و میر انسان ها می شوند و افزود: متأسفانه از نظر مقایسه ای کشور ما نسبت به کشورهای همسایه و حتی عقب افتاده آمار قابل دفاعی در خصوص مرگ و میر ناشی از تصادفات ندارد و برای کاهش این آمار نیاز کار بیشتر و فرهنگ سازی داریم.

وی با تأکید بر اینکه طرح های پیشگیری باید از مقطع مهدکودک و دبستان شروع شوند، گفت: متأسفانه فرهنگ غلط رانندگی و رفتار ترافیکی نادرست و عبور از قانون و تخلف از آن در حال رواج و تبدیل شدن به یک فرهنگ است.
 
آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در ایران 5 برابر جهان است

خدادادی با مقایسه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در ایران و جهان گفت: در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو 9 نفر کشته می شوند در حالیکه این آمار در ایران 37 نفر است که در مقایسه با جهان آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در ایران 5 برابر جهان است.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان با بیان اینکه سالانه 34 هزار در تصادفات کشته می شوند که برابر با آمار تلفات یک زلزله 7 ریشتری یا یک جنگ تمام عیار است، افزود: بانک جهانی در بررسی وضعیت حوادث جاده ای، وضعیت ایران را بحرانی اعلام کرده است.

به گفته خدادادی پژوهشکده بیمه ایران مقام 60 جهان را در تصادفات جاده ای از میان 190 کشور دارد و به رغم وجود 3 برابر خودرو در انگلستان نسبت به ایران تصادفات آن 32 برابر کمتر از کشور ما است.
 
نقش مهم عامل انسانی در ترویج فرهنگ و رفتار ترافیکی

وی با اشاره به اینکه خسارت های مالی ناشی از تصادفات 510 هزار میلیارد ریال و  8 درصد تولید ناخالص ملی است، تصریح کرد: با این هزینه می توان به  800 هزار زوج تسهیلات ازدواج داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از 156 هزار تصادف 81 هزار مورد مربوط به عامل انسانی بوده که رقمی بسیار بالا و به شدت نگران کننده است.

خدادادی با بیان اینکه تأثیر فرهنگ بر آموزش به عامل انسانی بستگی دارد، ادامه داد: آموزش ابتدا باید منجر به تغییر رفتار و نگرش شود و آموزشی که به این دو منجر نشود، مفید نیست.

بر اساس این گزارش، طرح ملی بهرفت با رویکرد بهبود رفتار ترافیکی در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طراحی شده و در نوروز سال 1396 به مرحله اجرا می رسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
تعداد پلیسها خیلی خیلی کم است و جرایم نیز پایین و قابل تخفیف گرفتن! و گرفتن گواهینامه توسط افراد بی مهارت بسیار راحت است که در نتیجه به اینجا می رسد
:
:
:
آخرین اخبار