تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۹۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع مجدد "میزانی‌ها" در مشهد/ آقای استاندار؛ چه زمانی به این مشکل خاتمه می‌دهید؟
سپرده‌گذاران موسسه منحله مالی و اعتباری میزان امروز بار دیگر برای احقاق حقوق خود در مقابل بانک صادرات خراسان‌رضوی تجمع کردند.
گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری منحله میزان بار دیگر امروز در مقابل بانک صادرات شعبه مرکزی استان خراسان‌رضوی تجمع کردند.

سپرده‌گذاران این موسسه خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود پس از حدود 2 سال بلاتکلیفی هستند و حال که به ایام شب عید نزدیک می‌شویم شاید این خواسته‌ها تشدید نیز شده باشد. سپرده‌گذاران معتقد‌ند بانک صادرات به وعده‌های خود عمل نکرده و مسئولان نیز برای آن‌ها کاری نکرده‌اند.

علی رسولیان، مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: جلسه‌ای با مسئولان بانک صادرات برگزار شده و قرار بر این است که به‌زودی اقدامات خود برای اعلام جدول پرداخت باقیمانده مطالبات مردم از مؤسسه میزان را ساماندهی کنند.

وی بیان کرد: قرار بود تا آخر بهمن‌ماه جدول پرداخت مطالبات اعلام شود اما در این میان یکی از مهم‌ترین مشکلات این است که دارایی‌های اعتباری میزان وصول نمی‌شود و به همین علت بانک صادرات توان پرداخت مطالبات مردم را ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی‌ استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به عبارت ساده‌تر افرادی که از میزان وام دریافت کرده بودند هم‌اکنون باید اقساط خود را به بانک صادرات پرداخت کنند و این کار را انجام نمی‌دهند، علاوه بر اینکه یکی از مشکلات بسیار مهم در حوزه رفع مشکلات میزان شرکت پدیده است که این مؤسسه از آن مطالبه بالایی در قالب تسهیلات دارد.

رسولیان بیان کرد: گرچه این دارایی‌ها وجود دارد اما جای پول نقدی که بانک صادرات باید به سپرده‌گذاران میزان پرداخت کند را نگرفته و بخش زیادی از اموال مؤسسه میزان هم دارای مشکل برای فروش هستند. هم‌اکنون حدود 640 میلیاردتومان از تمام مطالبات مردم از مؤسسه میزان باقی‌مانده که بانک صادرات و بانک مرکزی قول مساعد داده که در کوتاه‌ترین زمان نحوه پرداخت آنها را مشخص کند.

همچنان که شاهد هستیم، مشکلات موسسه میزان فراتر از حد انتظار است و سئوال اصلی این است که اگر بانک صادرات توان تقبل بدهی‌های میزان را نداشت چرا از ابتدا چنین مسئولیتی را قبول کرد؟

علاوه بر این استاندار خراسان‌رضوی بارها در مصاحبه‌های خود عنوان کرده مشکلات این موسسه به‌زودی حل می‌شود اما احتمالاً متر و معیار "به‌زودی" آقای استاندار با "به‌زودی" مردم خیلی متفاوت است
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علی
|
GERMANY
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
1
آقای استاندار خراسان رضوی،شما از حرفت حساب نمیبرن چرا به مردم قول آخر بهمن میدی،شما که الان میگی چون مطالبات میزان وصول نشده بانک صادرات نمیتونه پول بده خب از اول میگفتی
رضا
|
GERMANY
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
یکی از مشکلات نقد نشدن طلب های میزان عدم صدور اجرائیه برای حراج وثیقه ها است. والا اموال پدیده را حراج کنید بدهی وصول میشود. در واقع به خرج سپرده گذاران میزان مشکلات دیگران را حل می کنند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
1
جناب استاندار ! چرا در قضیه میزان همیشه به ضرر مردم کوتاه می آیید؟ بر طبق تعهد ، بانک صادرات می بایست از 10/8/94 همزمان با ادغام صندوق در بانک صادرات به کلیه سپرده گذاران سود متعارف پرداخت می کرد.برطبق مصوبه جدید بخشی از پول را می دهید بقیه در حساب یکساله از الان سود تعلق می گیرد. تکلیف سود این 18 ماه (از آبان 94 تاکنون) که بانک صادرات تعهد کرده بود چه می شود؟ آیا بنظر مسولان همینکه تصمیمات نزدیک عید اعلام شود مردم همه قول های مسولان را فراموش می کنند؟؟؟الان هم سرمایه ما تا یکسال دیگر در گرو بانک است و عملا دست و پا بسته هستیم. شما بگویید جرم ما چیست و چه کسی باید تاوان ضررهای مادی و غیر مادی ما را بدهد؟ مگر شما قول ندادید مردم صبور باشند تجمع نکنند ما حق شما را می گیریم؟ این بود حق گرفتنی که قولش را دوسال است می دهید؟
محمد اکبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
با سلام و احترام به اطلاع مي رساند از آغاز دولت فعلی متاسفانه رئيس بانك مركزي بخاطر اختلاف ديدگاه سياسي با دولتهاي قبل كه سبب رشد قارچ گونه موسسات اعتباري شده بود موجبات انحلال موسسه ميزان ( وابسته به دادگستري خراسان بزرگ) را رقم زد که پیامد آن تضییع حقوق 950 هزار خانواده (با جمعیت قریب به چهار میلیون نفر) و بروز صدمات و لطمات جسمی و روحی – بعضا سکته و فوت تعدادی از مالباختگان - در بین سپرده گذاران گردید.
بگذريم كه استفاده اين موسسه از آرم قوه قضا خود داستان جداگانه ای است و مسوولین ذیربط باید پاسخگو باشند.
متاسفانه در طي اين سال ها مردم بخاطر عدم پاسخگوئي مسئولين بانك مركزي ، استانداري خراسان ، بانک صادرات ، هیئت تصفیه و ... متحمل مصائب فراوان گردیده و بعضا موجب حس بدبینی و تنفر در بین مردم گردیدند. حال مي بينم با تخريب يك ساختمان كه منتفعين آن حدود 600 نفر مي رسند چطور مسوولین بسيج مي شوند تا جلو ضرر و زيان اين مردم را بگيرند 0 جمعیت آسیب دیدگان میزان بیش از هزار برابر پلاسکو هستند. چرا مسولین کوتاهی می کنند ؟ خسارات مادی و غیر مادی ما را چه کسانی جبران می کنند:
بانک مرکزی بعنوان مقصر اصلی ؟
دادگستری خراسان (صاحب صندوق) ؟
بانک صادرات (متولی امر ) ؟
براي خودمان غصه مي خوريم كه در مملكت اسلامي زندگي مي كنيم و بعد از 26 ماه که كل سرمايه زندگيمان بر باد رفته كسي جوابگو نيست .؟!!!!!آیا این مملکت صاحب ندارد؟؟
سوال ما روشن است: اگر میزان مجوز داشته (که قطعا داشته و روبروی بانک مرکزی شعبه میرداماد قرار داشته با نوشته تحت نظارت بانک مرکزی روی تابلو) بانک مرکزی باید تاوان مردم را بدهد.
اگر (بفرض محال) مجوز نداشته است چطور 15 سال با این حجم گردش مالی با آرم قوه قضاییه فعالیت می کرده است؟ آیا رسیدگی به این امر وظیفه نهادهای نظارتی (از جمله بانک مرکزی ) بوده است یا مردم؟
با احترام
محمد اکبری – بسیجی دفاع مقدس و فرهنگی شاغل در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مقدس
:
:
:
آخرین اخبار