تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه چمران و پژوهشگاه نیرو تفاهم‌نامه امضا کردند
با حضور دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر صادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های نوین منعقد شد
با حضور دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر صادق قاضی‌زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های نوین منعقد شد.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه که در محل پژوهشگاه نیرو در تهران برگزار شد، دکتر قاضی‌زاده به تغییر رویکرد این پژوهشگاه از هدایت پروژه‌های تحقیقاتی موردنیاز به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های تحقیقاتی کلیه دانشگاه‌های کشور شناسایی‌شده و تا  بتوان از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات صنعت برق کشور استفاده کرد.

 وی واگذاری اعتبار گرنت سالیانه به‌مدت 5 سال، حمایت از پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، حمایت از دانشجویان پسا دکترا، ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت برق و عضویت وابسته در پژوهشگاه نیرو را از طرح‌های متنوع این پژوهشگاه برای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی کاربردی برشمرد و خواهان همکاری هرچه بیشتر استادان دانشگاه شهید چمران اهواز در استفاده از این طرح‌ها شد.

همچنین دکتر خواجه، ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان قطب دوم کشور از نظر تولید و مصرف برق است، از آمادگی دانشگاه شهید چمران اهواز برای ایجاد مرکز تحقیقات برق خبر داد و گفت: با توجه مشکلات اخیر قطعی برق که ناشی از پدیده ریزگردها و کمبود باران کافی است لزوم مطالعات جدی برای پیشگیری از این مشکلات احساس می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین خواهان حمایت جدی کلیه نهادهای ملی از ایجاد مراکز تحقیقات کاربردی در دانشگاه شهید چمران اهواز شد.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد که همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه شهید چمران اهواز و پژوهشگاه نیرو در خصوص محورهای موردنیاز منطقه ازجمله همکاري در زمینه فناوری‌های نوین ذیل صورت گیرد.

ایجاد فناوری‌های‌ نوین سلول‌های خورشیدی سیلیکن آمورف، تولید برق نیروگاه‌های دودکشی با گاز فلر و فناوری‌های مربوط به توربین‌های گازی از زمینه‌های این همکاری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار