تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاسیس بیمارستان شهید بقایی2، نماد سرعت، همراهی و اقتصاد مقاومتی
بیمارستانی تازه تاسیس که با دارا بودن ظرفیت بالای تخت های بیمارستانی مقرر شده است در خدمت درمان بیماران سرطانی استان و استان های همجوار قرار گیرد. افتتاح این بیمارستان از چند زاویه قابل بررسی می باشد
خوزنیوز: فردا بیمارستان شهید دکتر بقایی2 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز افتتاح خواهد شد. بیمارستانی تازه تاسیس که با دارا بودن ظرفیت بالای تخت های بیمارستانی مقرر شده است در خدمت درمان بیماران سرطانی استان و استان های همجوار قرار گیرد. افتتاح این بیمارستان از چند زاویه قابل بررسی می باشد.

نخست اینکه نشان دهنده سرعت عمل بالا در راه اندازی یک مرکز عظیم درمانی جهت ارائه هر چه سریعتر خدمات مورد نیاز به آمار بالای بیمارانی می باشد که تا پیش از این می بایست در لیست های انتظار طولانی مدت در بیمارستان شفاء قرار بگیرند، چرا که بلوک های ساختمانی این بیمارستان آماده ولی بلااستفاده بودند و با تدابیر اندیشیده شده و پیگیری های فشرده و کارآمد، این بلوک های متروکه به سرعت مورد بازسازی کامل و بهسازی و نوسازی قرار گرفتند و با تجهیز کامل آنها به وسایل و امکانات جدید و به روز بیمارستانی، این مرکز در قالب یک بیمارستان مجهز، شکل گرفت.

دوم اینکه، رایزنی های صورت گرفته با مرکز بهداری رزمی جنوب نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مالک بیمارستان شهید بقایی و همکاری ارزنده و قابل تحسین این نهاد نظامی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نشان دهنده کسب موفقیتی بزرگ و الگویی مثال زدنی از جلب مشارکت های فرابخشی برای ورود و سرمایه گذاری در حوزه حساس سلامت می باشد زیرا همانگونه که بارها اشاره شده است بیش از 75% چالش ها و موارد مرتبط با سلامت، فرابخشی و نیازمند حمایت و همراهی سایر ارگانها و نهادها است.

 سوم اینکه، با ایجاد ارتباط و جلب همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که منجر به عقد تفاهم نامه ای فی مابین این نهاد و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای تاسیس و بهره برداری از این بیمارستان گردید، مبلغ هزینه شده برای تاسیس و راه اندازی این بیمارستان به مبلغی معادل یک بیستم اعتبار مورد نیاز کاهش یافت که این نیز خود نمونه بارزی از عینیت بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در شعار آغازین سال 1395 یعنی "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" می باشد.

 به امید اتحاد و همدلی بیشینه برای ارتقاءسلامت ایرانیان و برای اعتلای ایران اسلامی، ان شاء الله

 مجتبی اورکی / مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
:
:
:
آخرین اخبار