تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور وزیر بهداشت؛
بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز افتتاح شد
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی 2 اهواز افتتاح شد
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان فوق تخصصی شهید  بقایی 2 اهواز افتتاح شد.

امروز (شنبه 14 اسفندماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان فوق تخصصی شهید دکتر بقایی ۲ اهواز به افتتاح رسید.

این بیمارستان با اعتبار حدود 100 میلیارد ریال و با 382 تخت شامل 28 تخت مراقبت ویژه و 354 تخت بستری و با زیربنای 12200 مترمربع در دو بلوک دو طبقه احداث شده و بلوک شماره1 دارای 5 هزار مترمربع مساحت و 50 اتاق بستری و بلوک شماره 2 دارای  مساحت 6700 متر مربع است.

 این بیمارستان دارای بخش های آنکولوژی بزرگسالان و اطفال، هماتولوژی، تالاسمی، اورژانس، آزمایشگاه، مراقبت های ویژه و کلینیک های تخصصی است.

به گفته مسئولان  دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ توجه به سرازیر شدن بار مراجعه بیماران به ویژه بیماران سرطانی  پس از اجرای طرح تحول سلامت به بیمارستان شفای اهواز و عدم گنجایش تخت در فضای فیزیکی این بیمارستان و قرار گرفتن این بیماران در لیست و نوبت های انتظار طولانی برای دریافت خدمات شیمی درمانی، جهت حذف این لیست انتظار پروژه پروژه بهسازی و تعمیرات اساسی مجتمع آموزشی درمانی بقایی 2  کلید خورد. و جنوب، بخشی از بیمارستان شهید بقایی اهواز که دارای دو بلوک متروکه و ظرفیت ٤٠٠ تخت که از پایان جنگ تاکنون بلا استفاده مانده بود  طی قراردادی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  قرار گرفت

 توسعه تخت های مربوط به بیماران سرطانی و ارتقا کیفیت رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری های خون که شامل تالاسمی، هموفیلی و آنمی داسی شکل میشود و ایجاد ظرفیت جدید برای درمان و بستری برخی دیگراز بیماری ها نظیر عفونی، جراحی و تروما از دیگر اهداف احداث بیمارستان شهید دکتر بقایی 2 است.

در جهت كاهش ليست انتظار بيماران بیمارستان شفا كه به هر دليلي از درمان مناسب و به موقع محروم مي شوند، مقرر شد بيماران سرطاني بیمارستان شفا اهواز به بیمارستان شهید دکتر بقایی ٢ منتقل شوند و تحت درمان قرار گیرند.

جمعی از مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار