تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۱۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر بهداشت: اینکه هر روز بیمارستان بسازیم، هنر نیست؛ باید عوامل بیماری‌زا را کنترل کنیم
اینکه ما هر روز بیمارستان بسازیم هنر نیست، بلکه باید کاری کنیم که مردم مریض نشوند و عوامل بیماری‌زا را کنترل کنیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینکه ما هر روز بیمارستان بسازیم هنر نیست، بلکه باید کاری کنیم که مردم مریض نشوند و عوامل بیماری‌زا را کنترل کنیم.

سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهید بقایی 2 اهواز اظهار داشت: خوشحالم همه دوستان، برادران عزیزمان در سپاه، مسئولان استانی و نیز همکاران خوب‌مان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز دست به دست هم دادیم تا 400 تخت بیمارستانی به ظرفیت خدمات ما در خوزستان اضافه شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خوزستان در این حوزه نیز محروم است، بیان کرد: در خوزستان 1200 میلیارد تومان هزینه کردیم که تقریبا 650 میلیارد تومان در زمینه طرح تحول سلامت و 100 میلیون تومان برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی گفت: تعداد متوسط طرح در کشور 1.6 تا 1.7 است در حالی که در خوزستان 1.3 اعم از تخت‌های بیمارستان‌‌های خصوصی و دولتی است به طوری که در خوزستان 1500 تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشور کمتر است.

وی عنوان کرد: در کشور به ازای هر یک تخت یک پرستار داریم که البته باید 2 پرستار داشته باشیم این در حالی است که در خوزستان این میزان 66 درصد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوزستان با مسئله ریزگردها، آلودگی ناشی از فعالیت صنعت نفت، فولاد، پتروشیمی و مشکلات تنفسی که بخشی از آن از پوشش گیاهی است و البته ممکن است علت دیگری هم داشته باشد، مواجه است.

قاضی‌زاده‌ هاشمی بیان کرد: امیدوارم که استاندار خوزستان که خودشان از خانواده بهداشت و درمان هستند، در جهت رفع محرومیت‌ها تلاش بیشتری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: شکرگزاری از خداوند و قدرشناسی از مسئولان خوب است و نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم. امور مردم، سلامت و مشکلات‌شان را سیاسی نکنیم. توقعات‌مان را با آرامش و اخلاق اسلامی بگوییم.

وی بیان کرد: همه باید کمک کنیم، اگر فکر می‌کنیم کوتاهی کرده‌ایم این موضوع نیز راه‌حل دارد، راهش جبران کوتاهی‌ها است. آنهایی که در درمان بیماری‌ها مقصر یا مؤثر هستند آن‌ها نیز همت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اینکه ما هر روز بیمارستان بسازیم هنر نیست، بلکه باید کاری کنیم که مردم مریض نشوند و عوامل بیماری‌زا را کنترل کنیم. این اقدامات را نمی‌توان به تنهایی انجام داد بنابراین همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: از بنیاد مستضعفان در اهواز و آبادان به‌دلیل کمک‌های‌شان تشکر می‌کنیم. از وزارت نفت نیز قدردانی می‌کنیم و اکنون نیز سهم بیشتری را از وزارت نفت طلب می‌کنیم. امیدواریم شاهد این باشیم که هر چند ما یک مجموعه درمانی به بهره‌برداری برسد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
0
بله صحیح !!!!!!!!
عجب جل الخالق . با با این وزیر نابغه است.
تبعییض و ظلم از جانب شما و اخلاق اسلامی و صبر و مرگ از سمت مردم نیمه جان خوزستان.
:
:
:
آخرین اخبار