تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۳۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محصول توت فرنگی دزفول به بازار آمد
مدیر جهاد کشاورزی دزفول از برداشت محصول توت فرنگی از سطح 52 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی دزفول از برداشت محصول توت فرنگی از سطح 52 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

احمد زارعی روز یکشنبه افزود:توت فرنگی در استان خوزستان از اوایل آبانماه غالبا به صورت نشا در خزانه کاشته می شود و از اوایل بهمن ماه تا آخر فروردین ماه برداشت می شود .

وی با اشاره به اینکه کشت توت فرنگی در دزفول نسبت به سال گذشته 2 هکتار افزایش داشته است گفت:ارقام توت فرنگی شامل کاماروسا و یاروس،رد گانتات از ارقام بهاره و استرا و سلوا از ارقام چهار فصله می باشند.

زارعی به میزان تامین و توزیع نهاده های توت فرنگی نیز اشاره کرد وگفت :با توجه به نیاز کودی توت فرنگی هشت تن کود پوسیده حیوانی در هکتار،100 کیلو ازت خالص،100 کیلو پتاس خالص،80 کیلو فسفات در هکتار و مقادیری کود میکرو و گوگرد با توجه به نتایج آزمون خاک توسط کشاورزان تامین شده است .

مدیر جهاد کشاورزی دزفول میانگین عملکرد توت فرنگی در هر هکتار را حدود هشت تا 10 تن دانست و گفت:میزان محصول تولیدی قریب 400 تا 500 تن در سطح شهرستان بوده لذا در سال 95 پیش بینی می شود میزان محصول تولید شده 416 تا 520 تن در سطح 52 هکتار باشد.

وی افزود:کشت توت فرنگی برای 156 نفر بطور مستقیم و 52 نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است و 130 خانوار بهره مند می باشند.

زارعی گفت:میزان هزینه انجام شده از محل خودیاری و سهم آورده کشاورز تامین می شود و در خصوص تسهیلات ارائه شده نیز علاوه بر پرداخت تسهیلات در سال گذشته مقرر شد هشت میلیارد ریال جهت احداث گلخانه هیدروپونیک به مساحت چهار هزار مترمربع به یکی از متقاضیان در شهرک گلخانه ای پرداخت شود.

دزفول جایگاه نخست استان خوزستان در کشت توت فرنگی را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار