تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۲۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در چهارمین نشست شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان :
سیاست ها و راهبردهای کتابخانه های عمومی در سال 96 بررسی شد
چهارمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با حضور مدیرکل، کارشناسان ستاد و رؤسای ادارات شهرستان ها با دستور کار سیاست ها و راهبردهای کتابخانه های عمومی در سال 96 برگزار شد
خوزنیوز: چهارمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با حضور مدیرکل، کارشناسان ستاد و رؤسای ادارات شهرستان ها با دستور کار سیاست ها و راهبردهای کتابخانه های عمومی در سال 96 برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این نشست با اشاره به ایام حزن انگیز شهادت حضرت زهرا (س) و تسلیت این ایام عنوان کرد: ویژگی های متعدد و کثیری در وصف حضرت زهرا (س) وجود دارد و کتاب ها و تفسیرهای گوناگونی در فضیلت این شخصیت نگارش شده است که شاید مهمترین هدف این کتاب ها این است که اسرار نهفته الهی در این شخصیت عظیم را کشف و الگو برداری کنند. حقیقتا یگانه بانوی که در آیات متعدد قرآن به ویژه آیه تطهیر در کنار انوار علوی نور افشانی می کند وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) است که این نماینگر نهایت پاکی و عفت است که در شخصیت تامه حضرت زهرا (س) به نمایش گذارده شده است و شهادت این بانوی بزرگوار یکی از مظلومانه ترین حرکت های بود که در حق تشیع شد و شاید اولین ظلم بعداز رحلت پیامبر اکرم (ص) با شهادت این بانوی بزرگواری بر اهل بیت علیهم السلام آغاز شد.

وی با تشریح اقدامات و فعالیت های سال خواندن در کتابخانه های عمومی استان گفت: در سال جاری کلیه امکانات و پشتیبانی های لازم براساس سیاست سال خواندن برنامه ریزی شد و توانستیم 1173 نشست کتابخوان در قالب های مدرسه ای،کتابخانه ای و تخصصی برگزار کنیم. اجرای شب شعر مدافعان حرم، جشنواره کتابخوانی رضوی،افتتاح و کلنگ زنی بیش از 5 کتابخانه در استان، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها،جلسات نقد و بررسی کتاب و مسابقات و کلاس  های متنوع  آموزشی  در بخش های کودک و نابینایان و ... از جمله برنامه های بود که انجام شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با یادآوری سیاست های راهبردی دبیرکل گفت: حقیقتا نهاد کتابخانه های عمومی کشور  نیز با مدیریت کم نظیر خود در این شرایط اقتصادی توانست در حوزه های مختلف به ویژه رفاهیات پرسنلی موفق و سربلند باشد و امروز می بینیم دبیر کل محترم نهاد کشور یکی از مهمترین سیاست های سازمان را اختصاص به رضایت مندی و انگیزه دهی به پرسنل داده است و قطعا این موضوع سبب اجرای این حجم از برنامه های متنوع در  "سال خواندن" در کشور شد.

وی با توجه به برنامه های ابلاغی و برنامه ریزی شده سال 96 اعلام کرد: عملکرد خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور سبب شد که نهاد در سال 96 یکی از مهمترین برنامه های خود را به این جشنواره اختصاص دهد که استان ما نیز بالتبع این سیاست،با رفع نواقص دوره قبل و تقویت نقاط قوت آن  در سال جدید این مهم را دنبال خواهیم کرد و انتظار می رود روسای محترم در این ایام منتهی به سال از تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان تحت مدیریت خود استفاده کنند .

در این نشست کارشناسان ستادی و رؤسای شهرستان به تشریح و بازبینی گزارش های نرم افزار سپهر پرداختند و شهرستان های فعال و کتابخانه های برتر از لحاظ نرم افزار سپهر مورد بررسی قرار گرفت  و همچینین  به برنامه ها،موانع و مشکلات موجود در کتابخانه های استان از سوی روسای ادارات نیز پرداخته شد.
:
:
:
آخرین اخبار