تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با موافقت نمایندگان؛
فرزندان ایثارگر مشروط به عدم غیبت با اعمال ۵۰ درصد تخفیف از نظام وظیفه می شوند
نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا فرزندان ایثارگر مشروط به عدم غیبت آن ها، با اعمال ۵۰ درصد تخفیف مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند
نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا فرزندان ایثارگر مشروط به عدم غیبت آن ها، با اعمال ۵۰ درصد تخفیف مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند.

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال 96 ارجاعی از صحن علنی به کمیسیون تلفیق، با جزء الحاقی 3 تبصره 11 این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان با 149 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند تا فرزندان ایثارگران مشمول ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد(50%) تخفیف شوند.

لازم به ذکر است ردیف اول جدول مذکور مربوط به میزان جریمه مشمولان پایه برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه است که میزان جریمه در ردیف اول آن 10 میلیون تومان مشخص شده که با این مصوبه فرزندان ایثارگر مشمول اعمال 50 درصد تخفیف می شوند.

گفتنی است در جزء الحاقی 3 تبصره 11 آمده است؛ فرزندان ایثارگران مشمول ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آن ها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر  آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال 50 درصد تخفیف می شود.

لازم به ذکر است نمایندگان در جریان بررسی مواد ارجاعی از صحن علنی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 با حذف بند الحاقی 2 تبصره 8 موافقت کردند.

گفتنی است در بند الحاقی 2 تبصره 8  آمده است: به منظور حذف انشعابات غیرمجاز و حفظ امنیت خطوط آب، برق و گاز به وزارتخانه های نیرو و نفت از طریق شرکت های تابعه ذیربط اجازه داده می شود براساس مصوبه کارگروهی متشکل از فرماندار، شهردار، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا بخشدار (حسب مورد) و رئیس دستگاه خدمت رسان مربوطه، نسبت به واگذاری انشعاب موقت به واحدهای مسکونی احداثی فاقد پروانه ساختمانی در محدوده شهر و بافت روستا و واحدهای مسکونی احداثی حریم شهر و روستا که تا پایان شهریور 95 احداث شده باشند، اقدام نمایند و درآمد حاصل را به حساب شرکت ذیربط نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

منابع واریزی درآمد محسوب نمی شود و در اختیار شرکت ذیربط قرار می گیرد، دستورالعمل این بند به تصویب وزرای نیرو و نفت خواهد رسید.

تصمیمات کارگروه موضوع این بند قطعی و لازم الاجراء است و انشعاب واگذار شده برای استفاده کنندگان هیچ گونه حقی ایجاد نمی کند.
:
:
:
آخرین اخبار