تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدارس کانکسی در شهرستان اهواز برچیده شد
روز یکشنبه با افتتاح 21 فضای آموزشی در اهواز ،بساط مدارس کانکسی در این شهرستان اهواز به کلی برچیده شد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: روز یکشنبه با افتتاح 21 فضای آموزشی در اهواز ،بساط مدارس کانکسی در این شهرستان اهواز به کلی برچیده شد.

محمد تقی زاده یکشنبه در آئین افتتاح 21 فضای آموزشی در روستای حلوه جامع بخش غیزانیه بیان کرد: در شهرستان اهواز 40 مدرسه کانکسی داشتیم که امروز با افتتاح این تعداد فضای آموزشی دیگر مدرسه کانکسی در شهرستان اهواز وجود ندارد.

وی گفت: طبق برنامه از ابتدای سال تحصیلی جاری تا پایان سال 96 بالغ بر 300 کلاس کانکسی در استان باید جمع آوری شود که امسال تعداد زیادی از این کلاس ها در استان جمع آوری شد.

تقی زاده عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا چهره فرهنگی و اجتماعی استان ترمیم شود ،با تغییر شرایط اقلیمی در خوزستان مشکلات زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی استان ایجاد شده است.

درادامه این آئین شیخ نعیم جامعی از ساکنان روستای حلوه جامع بخش غیزانیه بیان کرد: وجود شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در این منطقه باید برای مردم منطقه مایه برکت و خیر باشد.

وی گفت: متاسفانه این روستا از نعمت آب شرب بهداشتی بی بهره است و شرکت نفت اجازه حفر چاه آب تا عمق بیش از 70 متر را نمی دهد این در حالی است که انتظار می رود این شرکت به منطقه محروم غیزانیه کمک کند.

جامعی با اشاره به دیگر مشکلات این منطقه افزود: دانش آموزان به ویژه دختران این منطقه از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کلاس ششم محرم هستند ،دختران این منطقه نیاز به مدرسه دوره متوسطه دارند تا امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم باشد.

وی افزود: این روستا قدمت 60 ساله دارد اما هنوز از امکانات اولیه از جمله آب، گاز، مرکز بهداشتی و جاده محروم است.

بر اساس این گزارش امروز یکشنبه در آیینی نمادین در دبستان حکیم در روستای حلوه جامع غیزانیه اهواز 21 فضای آموزشی در این شهرستان افتتاح شد، ازاین تعداد 15 فضای آموزشی در بخش محروم غیزانیه است.روستای محروم حلوه از توابع بخش غیزانیه است که 30 دانش آموز و 50 خانوار دارد.

در این مراسم تعدادی از خیران مدرسه ساز از استان های مختلف کشور حضور داشتند که هزینه ساخت چند مدرسه را در خوزستان متعهد شدند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز واقع است که دارای 80 روستا و 95 هزار خانوار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار