تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۴۳۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگارخانه هنرمندان در دزفول گشایش یافت
نگارخانه هنرمندان در شهرستان دزفول با حضور عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز جمعه ١٣ اسفندماه گشایش یافت
نگارخانه هنرمندان در شهرستان دزفول با حضور عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان روز جمعه ١٣ اسفندماه گشایش یافت.

این نگارخانه با هدف جذب هنرمندان و نخبگان، غنی‌سازی اوقات فراغت و حمایت از هنرمندان خلاق در ارائه آثار هنری با مدیریت وحید تعبیر زاده گشایش یافت.

همزمان با گشایش این نگارخانه، نمایشگاه عکسی از آثار حمید تجلی‌فرد نیز به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه، ١٢٠ اثر عکاسی با ابعاد ٧٠ X ١٠٠ با موضوع معماری سنتی دزفول به نمایش در آمد که مورد استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی قرار گرفت.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین گشایش نگارخانه هنرمندان دزفول ضمن ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی هنری گفت: دزفول با همدلی مسوولان و حمایت بخش خصوصی توانسته فعالیت‌های فرهنگی و هنری را توسعه دهد که این امر باید تقویت شود و از این گونه فعالیت‌ها حمایت شود.

وی اظهار امیدواری کرد دیگر هنرمندان به ویژه هنرمندان هنرهای تجسمی نیز به این حوزه ورود کنند و به توسعه هنر در استان خوزستان کمک کنند.

جوروند افزود: شهرستان دزفول ظرفیت بالایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری دارد و می‌تواند الگویی برای دیگر شهرهای استان خوزستان باشد.

عباس پاپی‎زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گشایش این نگارخانه گفت: دزفول شهر هنرمندخیز استان خوزستان است و زمینه و پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف هنری دارد.

وی اضافه کرد: با تلفیق کار میراث فرهنگی و ارشاد در بافت قدیم، فضای جالبی برای گردشگری فراهم شده است که این فضاها باید توسعه یابد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی  گفت: خانه‌های تاریخی زیادی در بافت قدیم دزفول بازسازی و مرمت شده‌اند که هنرمندان می‌توانند از این خانه‌های تاریخی استفاده کنند تا هم بافت کهن دزفول حفظ شود و هم هنرمندان از این فضاها استفاده کنند.

 نادر سعادتی فرد رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول نیز در این آیین گفت: این مرکز دومین نگارخانه دزفول می‌باشد و پیش از این نگارخانه ژرفای هنر نیز گشایش یافته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار