تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده خبر داد:
اسکان مسافران نوروزی در 1120 مدرسه در خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آماده‌سازی 11 هزار کلاس در قالب یک‌هزار و 120 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آماده‌سازی 11 هزار کلاس در قالب یک‌هزار و 120 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

محمد تقی‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: برای انجام اقدامات لازم در خصوص اسکان، یک ستاد ناظر و 40 ستاد منطقه‌ای تشکیل و 11 هزار کلاس در قالب یک هزار و 120 مدرسه آماده می‌شود.

وی افزود: سه هزار نیروی اجرایی، ستادی و خدماتی ساماندهی فعالیت‌ها و امور اسکان را بر عهده دارند؛ همچنین با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی اسکان، خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی قبل و حین اسکان بر فرآیند اجرا نظارت می‌کنند.

تقی‌زاده بیان کرد: آدرس ستادهای اسکان روی بنرها در ورودی شهرها اطلاع‌رسانی می‌شود؛ همچنین برای راهنمایی مسافران پیک‌های موتوری در محل ستادها مستقر شده‌اند. توزیع مواد غذایی، محصولات فرهنگی و غذای گرم با قیمت مناسب در محل ستادها برای مسافران نوروزی از دیگر خدمات قابل ارائه است.

وی ادامه داد: حدود 16 مرکز رفاهی و 9 مرکز درمانی مربوط به فرهنگیان در طول اسکان به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند و حدود 35 هزار بروشور و کروکی بین مسافران توزیع می‌شود؛ تعدادی بسته‌های فرهنگی نیز برای مسافران آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات از قبیل فرش، پتو، یخچال و ... خریداری شده که بین مدارس محل اسکان توزیع می‌شود، گفت: توزیع وسایل و تجهیز مدارس یک هفته قبل از اتمام کلاس‌ها در آستانه تعطیلات سال جدید، انجام می‌شود.

تقی‌زاده اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و 400 هزار نفر - روز مهمان در مدارس خوزستان اسکان پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال نیز پذیرای همین تعداد مهمان نوروزی در مدارس باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی جانبی از قبیل اقامه نماز جماعت در محل ستادها، برگزاری مسابقات و نمایشگاه تمثال شهدای فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: ثبت‌نام برای اسکان برای عموم از 29 اسفندماه تا 13 فروردین‌ماه به‌صورت حضوری و برای فرهنگیان از 15 تا 25 اسفندماه به‌صورت اینترنتی با مراجعه به پرتال آموزش و پرورش خوزستان امکان‌پذیر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار