تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران آزاد شد
با وجود پابرجا بودن تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران تازه‌ترین گزارش وزارت خزانه‌داری این کشور (اوفک) از این حکایت دارد که افتتاح حساب اشخاص آمریکایی در شرایط خاص داخل ایران بلامانع خواهد بود
با وجود پابرجا بودن تحریم‌های اولیه آمریکا علیه ایران تازه‌ترین گزارش وزارت خزانه‌داری این کشور (اوفک) از این حکایت دارد که افتتاح حساب اشخاص آمریکایی در شرایط خاص داخل ایران بلامانع خواهد بود.

با اینکه بخشی از تحریم‌ها در فضای پسابرجام برداشته شده اما برخی دیگر همچنان پابرجا هستند چرا که آنها در سه دسته تحریم‌های سازمان ملل اتحادیه اروپا و البته تحریم‌های آمریکا تقسیم‌بندی می‌شوند.

این در حالی است که با اجرایی شدن برجام تحریم‌های ثانویه یعنی آنچه که مربوط به مسائل هسته‌ای و تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا بوده و به عبارتی غیرآمریکایی بودند، برطرف شد اما در سوی دیگر تحریم‌های اولیه یعنی آنچه که موجب عدم تعاملات و معاملات بین ایران و آمریکا می‌شود، همچنان پابرجا بوده و در مجموع ارتباطی به تحریم‌های هسته‌ای ندارد و از سال‌های قبل به ایران تحمیل شده است.

با اینکه تحریم‌های اولیه همچنان پابرجاست اما در برخی موارد موانعی وجود ندارد. این در حالی است که افتتاح حساب برای آمریکایی‌ها در ایران یکی از آنها خواهد بود.

آن طور که معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی امروز اعلام کرد، با وجود اینکه شاید همه احتمال دهند امکان افتتاح حساب آمریکایی‌ها در ایران وجود ندارد اما باید گفت که پاسخ به این سوال مثبت است.

بنا بر گفته قنبری، وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) در روزهای گذشته اعلام کرده که اشخاص آمریکایی می‌توانند در ایران بر اساس ضوابطی از جمله اینکه محل زندگی آنها ایران باشد افتتاح حساب بانکی کنند.

وی این را هم گفت که مقررات خزانه‌داری آمریکا در کنار قوانین این کشور و نیز دستورات اجرایی رئیس‌جمهوری آن از پشتوانه لازم برخوردار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار