تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۴۳۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مجسمه‌های چوبی شاعر ماهشهری در البرز دیده شدند
نمایشگاهی از مجسمه‌های چوبی مهران آبادی هنرمند خوزستانی در کرج برپا شد
مجسمه‌های چوبی شاعر ماهشهری در البرز دیده شدندنمایشگاهی از مجسمه‌های چوبی مهران آبادی هنرمند خوزستانی در کرج برپا شد.

این نمایشگاه به همت موسسه خیریه کهریزک آسایشگاه استان البرز برگزار شده است. مهران آبادی مجسمه‌ساز، داستان‌نویس و شاعر خوزستانی متولد 16 مرداد 1337 در بندر ماهشهر است.

کتاب داستان او تحت عنوان "این ماجرا" سال ۱۳۹۳ توسط انتشارات بوتیمار به چاپ رسید. مجموعه شعر این هنرمند خوزستانی با نام "قرار ما سینما رکس" نیز به زودی توسط نشر مایا وارد بازار کتاب خواهد شد.

همچنین یک فیلم مستند درباره مجسمه‌های این هنرمند با عنوان "زیر پوست درختان" در سال 94 توسط فرزاد آبادی (بردار مهران آبادی) ساخته شد.

فرزاد آبادی درباره این مجسمه‌ها به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: این‌ها مجسمه هستند ولی اگر عروسک بودند می‌توانستند یک لحظه بخندند و لحظه‌ای دیگر بگریند. این‌ها مجسمه هستند و باید در لحظه‌ای ثابت بمانند تا به هیات تکه‌ای چوب ظاهر شوند؛ وضعیتی که سر راست نیست و کار مجسمه‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

وی افزود: در این وضعیت و انفجار ذهن اندام‌ها سر جای خود نیستند. چشم‌ها هر جایی می‌توانند باشند. زهرخندی چوبی به جا می‌ماند که حیات را به ریش خند می‌گیرد و از طرفی به آن تن می‌دهد. انتخاب یک قطعه چوب در طبیعت  تصمیم گرفتن برای آینده مجسمه خواهد بود؛ وضعیتی که قابل پیگیری در تن آن چوب است و  وضعیتی دیگر قطعه چوبی دیگر را طلب می‌کند.

مجسمه‌های چوبی شاعر ماهشهری در البرز دیده شدند

به باور این شاعر: ویژگی بارز مجسمه‌ها دردمندی آن‌ها است. بقا در شرایط فشار و اعتراض به وضعیعت خود از دیگر ویژگی آن‌ها است. شباهت درخت‌ها و انسان‌ها کم نیستند. کار انتخاب یک قطعه و زندگی کردن با آن تکه از طبیعت کاری است که باید انجام داد.

آبادی همچنین اظهار کرد: ساعت‌ها تماشای آن و تراش دادن و صیقل دادن اندام می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند اما مجسمه‌ساز باید دست از کار بکشد و به اتفاق اثر به این نتیجه برسند. این تن‌ها، صورت‌ها و کله‌ها سابقه‌ای در ذهن ما ندارند ولی بعد از تماشای آن‌ها ست که امکان راه‌یابی به خواب‌های ما پیدا می‌کنند. بیایید با خواب‌های تازه، خواب‌های قدیمی را آشفته کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار