تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سال 95 انجام شد؛
پرتودرمانی و شیمی‌درمانی 2 هزار بیمار سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز
در سال 95 بیش از 2 هزار بیمار سرطانی در مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز تحت پرتودرمانی و شیمی‌درمانی قرار گرفتند
رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: در سال 95 بیش از 2 هزار بیمار سرطانی در مرکز رادیوتراپی و آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز تحت پرتودرمانی و شیمی‌درمانی قرار گرفتند.

دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: بیمارستان گلستان اهواز با بهره‌گیری از حضور اساتید پرتودرمانی و سرطان‌شناسی و همچنین دارا بودن بخش‌های رادیوتراپی(پرتودرمانی)، شیمی‌درمانی(دارو درمانی) و براکی‌تراپی(پرتودهی داخلی)، یکی از مهم‌ترین مراکز درمان سرطان در کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: شیمی‌درمانی یکی از شیوه‌های رایج برای درمان انواع سرطان‌ها است که در سال گذشته بیش از 15 هزار مورد شیمی‌درمانی و همچنین حدود 24 هزار مورد پرتودرمانی در دپارتمان کلینیکال آنکولوژی بیمارستان گلستان انجام شده است.

حی‌بر تصریح کرد: علاوه بر بیماران خوزستانی، بیمارانی از استان‌های مجاور و کشور عراق نیز به این مرکز ارجاع داده می‌شوند که این بیانگر اهمیت مرکز پرتودرمانی بیمارستان گلستان است.

وی ادامه داد: بخش پرتودرمانی بیمارستان گلستان اهواز، هم‌اکنون دارای 3 دستگاه شتاب‌دهنده خطی پر انرژی، یک دستگاه پیشرفته براکی‌تراپی، بخش دُزیمتـری (محاسبات فیزیکی پرتوها)، تعداد 43 تخت شیمی‌درمانی و 7 درمانگاه تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: پرتودرمانی یا به وسیله دستگاه‌های تابش دهنده پرتو از فاصله نزدیک و داخل بدن، در شیوه براکی‌تراپی و یا با فاصله حدود یک متر توسط تابش‌دهنده‌های خارج بدن، مانند شتاب‌دهنده انجام می‌شود.

وی افزود: در روش براکی‌تراپی، در حین انجام عمل جراحی و یا درون حفره‌های بدن، یک چشمه رادیواکتیو در مجاورت تومور سرطانی قرار می‌گیرد.

حی‌بر گفت: پروژه ساخت بخش جدید بستری شیمی‌درمانی، در طبقه فوقانی بخش فعلی رادیوتراپی در حال اجراست و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
:
:
:
آخرین اخبار