تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر 20 هزار گردشگر خارجی به شوش در سال 95
از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 هزار گردشگر خارجی از 45 کشور جهان برای دیدن آثار باستانی شوش به این شهر سفر کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 هزار گردشگر خارجی از 45 کشور جهان برای دیدن آثار باستانی شوش به این شهر سفر کردند.

سعید دیناروند روز چهارشنبه افزود:سفر گردشگران خارجی به شهر باستانی شوش از ابتدای امسال تاکنون قابل توجه بوده و روند ورود گردشگران خارجی علاقه مند به تاریخ و تمدن ایران باستان همچنان رو به افزایش است.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شوش اظهار کرد: بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان،لهستان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی ،استرالیا، هند، ترکیه، پاکستان، نیوزیلند ، کوبا ،هلند، سوئیس، اتریش، عراق و کویت بودند.

وی گفت:این گردشگران در سفر به شوش از ظرفیت های گردشگری زیارتی ، باستانی و طبیعی شوش از جمله حرم دانیال نبی (ع) و دعبل خزاعی ، قلعه تاریخی شوش ، موزه شوش،زیگورات چغازنبیل ، شهر شاهی ،شهر صنعتگران ، آپادانا و سه رودخانه شاوور ، دز و کرخه دیدن کردند
دیناروند با بیان افزایش 20 درصدی سفر گردشگران خارجی به شوش نسبت به سال قبل گفت:انتظار می رود در تعطیلات نوروز امسال نیز شهرستان شوش میزبان خوبی برای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور باشد.

وی افزود:بیش از یکصد محوطه تاریخی در شهرستان شوش وجوددارد که تاکنون 35 اثر ثبت ملی شده و20 محوطه دیگر نیز پرونده آنها تکمیل شده وسال آینده ثبت ملی خواهند شد وتا دوسال آینده مابقی محوطه ها ثبت خواهند شد که این موضوع در کشور کم نظیر است.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در تعطیلات نوروزی برای گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

پارسال افزون بر 15هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش در خوزستان دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.

این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.

محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران تیر پارسال در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار