تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۱۴۳۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران :
ارتباط با دانشگاهها و مراکز پژوهشی حفاری را سرآمد کرده است
عامل اصلی به رخ کشیدن توانمندی های حفاری ایران به دنیا، ارتباط با دانشگاهها مراکز پژوهشی وتوجه به تحقیق است
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: عامل اصلی به رخ کشیدن توانمندی های حفاری ایران به دنیا، ارتباط با دانشگاهها مراکز پژوهشی وتوجه به تحقیق است.

حیدر بهمنی چهارشنبه در سمینار علمی و پژوهشی ارائه و صدور خدمات فنی و مهندسی در کشور و ارتباط مستمر با دانشگاه در سرسرای دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند، کشور را از بسیاری معضلات، نجات دهد ، این پیام رهبر فقید ما از اول انقلاب بود ولی متاسفانه خیلی دیر عملی شد .

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران اولین شرکتی بود که با دانشگاههایی از جمله شریف، علم و صنعت و امیرکبیر و شهید چمران اهواز ارتباط برقرار کرد.

بهمنی با اشاره به اینکه امروز 30 نوع تکنولوژی حفاری در کشور داریم گفت: ادعا نمی کنیم آخرین تکنولوژی های روز دنیا را داریم اما در حال حاضر کشور در صنعت حفاری نیاز به خارجی ها ندارد و با وجود تمام تحریم ها، خودمان حفاری می کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: امروز 20 هزار قطعه مورد استفاده در صنعت حفاری در ایران ساخته می شود و آماده صدور خدمات فنی و صدور فکر فنی هستیم.

وی ادامه داد: باید به توان داخلی اعتقاد داشته باشیم و مدیریت در مسیر آینده نگری حرکت کند.

بهمنی اظهار کرد: شخصا معتقدم بیکاری و گرفتاری های امروز به علت سوء مدیریت و ضعف مدیریت است و شایسته نیست کشوری با این همه پتانسیل، جوانان بیکار داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: متاسفانه همه چیز در تهران متمرکز شده، اعتقاد من این است که به شرکت ها و استانداران اختیار بدهند و تصمیم گیری در استان ها صورت گیرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز دراین سمینار گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز برای جهت دهی به فعالیتها مراکز تحقیقاتی زیادی فعال کرده و هفت مرکز تحقیقاتی در دست تاسیس دارد.

ابراهیم حاجی دولو افزود: سه مرکز تحقیقاتی شامل زمین شناسی و زمین شیمی نفت، حفاری و شبکه های گازرسانی به صورت مستقیم مربوط به نفت هستند و 107 قرارداد تحقیقاتی فعال دارند.
وی ادامه داد: این دانشگاه، 40 پروژه مشترک با وزارت نفت دارد و امسال هم رشته مهندسی نفت با گرایش حفاری برای پذیرش دانشجو مصوب شد.

حاجی دولو گفت: از سال آینده هم در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نفت گرایش حفاری دانشجو می پذیریم و دانشکده نفت و گاز و پتروشیمی با حمایت وزارت نفت در حال ساخت است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این دانشگاه 16 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طاها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
برای بنده مبهم است که جناب دولو چرا به هر قیمتی سعی براین دارند مسایل نفتی را به زور وارد دانشگاه چمران بکنند وقتی توان کافی را در این تخصص بسیار حساس ندارند!
بنده مقطع کارشناسی مهندسی را در این دانشگاه گذرانیدم و به شکاف های بزرگ این دانشگاه به خوبی آگاهی دارم.
با صراحت تمام میگویم اساتید دانشکده مکانیک سواد تدریس در مقطع ارشد
آن هم گرایش حفاری، مهندسی نفت را ندارند چرا که تخصص آنها صرفا مکانیک جامدات و ارتعشات و دینامیک است و عقیده ی بنده این است که حتی ساختن دانشکده ی نفت طی سالهای آتی در دانشگاه چمران یک طمع پژوهشی است وهیچ نیازی به این بذل نیست.
به نظر این حقیر اساتید پیگیر ساخت دانشکده ی جدبد عمران باشند که قرار بود فروردین 93 شروع به کار کند...
راستی فروردین 95 مبارک!
(میدانم که چاپ نمیشود ممنون)
:
:
:
آخرین اخبار