تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه خبر داد:
آغاز ارائه صورتحساب به مشمولان طرح سهام عدالت/ پرداخت سود از نیمه دوم سال ۹۶
این مرحله از طرح سهام عدالت تنها ارائه صورتحساب به مشمولان طرح است و اکنون سودی پرداخت نمی‌شود
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: این مرحله از طرح سهام عدالت تنها ارائه صورتحساب به مشمولان طرح است و اکنون سودی پرداخت نمی‌شود.

علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل دارایی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اکنون ثبت‌نام جدید برای طرح سهام عدالت وجود ندارد اظهار داشت: افرادی که از سال 85 تا 94 ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند می‌توانند به با وارد کردن کد ملی وارد سامانه شوند.

وی با بیان اینکه افراد مشمول طرح می‌توانند به سامانه  www.samanese.ir مراجعه کنند، عنوان کرد: این سامانه از 17 اسفند ماه فعال شده و براساس لیست تعیین شده و رقم سمت راست کد ملی مشمولان تا 26 اسفند برای ورود به سامانه فرصت دارند و از این تاریخ به بعد محدودیتی برای ورود وجود ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه مشخصات افراد در این سامانه براساس آخرین اطلاعات هویتی در سامانه وجود دارد، گفت: اسامی افراد متوفی مشمول طرح سهام عدالت در این سامانه با عنوان فوت شده اعلام می‌شود اما سهام آنها بعد از طی مراحل قانونی به وراث می‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون امکان خرید و فروش سهام وجود ندارد، افزود: تنها مرجع اصلی اطلاعات تنها سامانه سازمان خصوصی‌سازی است و هیچ فردی به نیابت از دارایی به در منازل مراجعه نخواهد کرد و مردم برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان هوشیار باشند.

محمدی با اشاره به اینکه دولت به دنبال ایجاد ساز و کار مناسبی برای سود سهام عدالت از نیمه دوم سال 96 است، گفت: اکنون غیر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد سایر افراد با مراجعه به سامانه صورتحساب سهام خود را دریافت می‌کنند و درصورت تمایل می‌توانند باقی‌مانده سهام یک میلیون تومانی را تا پایان شهریور 96 پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه سهام 60 شرکت در سبد این طرح وجود دارد، افزود: 49 میلیون و 220 هزار نفر در کشور و یک میلیون و 450 هزار نفر در استان کرمانشاه معادل 75 درصد جمعیت استان مشمول این طرح هستند و حدود دو میلیون نفر از مشمولان کشور متوفی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه مشمولان این طرح شامل 6 دهک جامعه می‌شود، عنوان کرد: این دهکها شامل مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر، کارکنان شاغل در دستگاههای اجرای و بازنشستگان لشکری و کشوری، ایثارگران، بیماران خاص، قالیبافان، کارگران فصلی ساختمانی، تاکسیرانان، فعالان قرآنی، کارکنان هیئتهای تحریری و رسانه‌ها، زنان سرپریت خانوار، طلاب حوزه‌های علمیه و درخواستهای مردمی است.

محمدی درباره تاریخچه طرح سهام عدالت گفت: نخستین بار موضوع طرح توزیع گسترده سهام بین اقشار کم‌درآمد که بعدها طرح توزیع سهام عدالت نام گرفت در دولت مطرح و آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب هیئت وزیران رسید و بعد از دریافت موافقت مقام معظم رهبری درباره اجرای طرح، انجام طرح توزیع سهام عدالت در عمل از سال 1385 آغاز شد.

وی افزود: مواد 34 تا 38 قانون اصل 44 مصوب 1387 چارچوب مشخص‌تر و قابل اتکاتری را برای اجرای طرح تعریف کرد و بر این اساس از سال 1388 براساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران و به موجب مصوبات ستاد مرکزی سهام عدالت و شروای عالی اجرای سیاستهای کلی اصلی 44 و همچنین هیئت واگذاری اجرای این طرح به طور گسترده‌تری انجام شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار