تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۴۳۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام‌جمعه بندر هندیجان:
آبگیری ۷۰ درصدی تالاب هورالعظیم "دروغ بزرگ" است
امام‌جمعه هندیجان گفت: آبگیری ۷۰ درصدی تالاب هورالعظیم دروغ بزرگ مسئولان محیط‌زیست کشور بوده و صحت ندارد
امام‌جمعه هندیجان گفت: آبگیری ۷۰ درصدی تالاب هورالعظیم دروغ بزرگ مسئولان محیط‌زیست کشور بوده و صحت ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری اصل اظهار داشت: بنده فرزند منطقه هور و بیش از 15 سال در مناطق حوزه هور العظیم امام‌جمعه بوده‌ام و از نزدیک شاهد بودم این تالاب بزرگ را مسئولان خشک کردند.

وی افزود: تالاب هورالعظیم یکی از منابع اقتصادی، محیط‌زیست بوده و مردم مناطق دشت آزادگان، شادگان، مناطق کوچک اطراف هور از آن ارتزاق می‌کردند. در زمان‌های قدیم کارخانه، استخراج نفت، و دیگر شرکت‌های بهره‌بردار نبودند ولی معیشت مردم بهتر از این زمان بود.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: متأسفانه با آمدن شرکت‌های نفتی، استخراج نفت و احداث کارخانه‌ها مسئولان برای راحتی کار خود تالاب را خشک کرده و بدبختی را برای مردم رقم زدند.

وی گفت: هور نام زیبایی عظیم دارد یعنی یک آبگیر بسیار بزرگ که تا چندین کیلومتر آب، زندگی، سرسبزی، طراوت و پوشش‌های گیاهی بزرگ را در منطقه ایجاد کرده بود. الحمدالله در آن سال‌های متمادی اصلاً ریز گردوغبار نبوده اما متأسفانه به همت مسئولان این تالاب خشک‌شده است.

ساری اصل عنوان کرد: در سال‌های گذشته عمق آب تالاب بین‌المللی هور العظیم 15 الی 20 متر بوده من فرزند منطقه هستم و همه‌چیز را به خاطر دارم. تالاب آب زیادی داشته ولی متأسفانه باوجود شرکت‌های نفتی زندگی مردم را مختل، تالاب خشک، زمین‌های مرغوب نابود و زمینه ایجاد ریزگردها فراهم‌شده است.

وی افزود: زندگی مردم قبل از این بهتر و مناسبت‌تر اداره می‌شد و هیچ‌گاه ما مشکلات ریزگرد نداشتیم اما تنها کسانی که برای منطقه و مردم بدبختی درست کردند همین مسئولان بی‌تدبیر و نالایق هستند که ما اکنون با مشکل خودساخته ریزگردها مواجه هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: ساخت سد و ایجاد کانال‌های عریض و طویل در حدود یک‌پنجم آب هورالعظیم کاهش پیداکرده و منطقه بزرگی که زمانی مملو از آب بود اکنون تبدیل به بیابانی بزرگ‌شده و بدون شک ریزگردها از همین مناطق ایجاد می‌شوند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
مدت هاست مد شده مدیران بزرگ دروغ های بزرگ می گویند
:
:
:
آخرین اخبار