تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۵۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهراعلام کرد:
تشکیل انجمن صادرکنندگان و ترخیص کاران در اتاق بازرگانی در خرمشهر
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاوزی خرمشهراز تشکیل انجمن صادرکنندگان و ترخیص کاران در اتاق بازرگانی خبر داد
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاوزی خرمشهراز تشکیل انجمن صادرکنندگان و ترخیص کاران در اتاق بازرگانی خبر داد.

سید مصطفی موسوی شامگاه پنجشنبه در جلسه رفع مشکلات تجار در اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: در پی جلسه با سفیر عراق مقرر شد که دفتری بریا پیگیری مسائلی همچون گوایه از مبدا و ویزاهای متعدد بازرگان در اتاق بازرگانی خرمشهر دایر شود که بعد از بازگشت سفیر عراق مراحل انجام این کار آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل انجمن صادرکنندگان و ترخیص کاران در اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: انتخابات انجمن صادرکنندگان و ترخیص کاران ۲۰ فروردین ۹۶ برگزار می شود تا ترخیص کاران شلمچه نیز استقلال بیشتری داشته باشند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاوزی خرمشهر با اشاره به برخی مشکلات مرز شلمچه، از تعطیلی های بسیار به عنوان یکی از مهمترین مشکلات یاد کرد و گفت: تعطیلی در مز شلمچه بسیار است که علاوه تعطیلی روز جمله تعطیلی مناسبت هایمختلفف ولادت ها و شهادت ها نیز روند تجارت را با مشکل مواجه کرده است.

وی خواهان برگزاری نشستی برای اتخاذ سازوکاری برای کاهش تعطیلی های مرز شلمچه شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی کالاهای صادراتی فاسد شدنی هستند و زمان در صادرات نقش مهمی دارد ، درخواست می شود  طی جلسه ای با حضور هنگ مرزی، گمرک سازوکاری در خصوص انجام مبادلات تجاری در روزهای تعطیل اتخاذ شود.

موسوی  از سامانه امور گمرکی نیز به عنوان یکی از دلایل کندی انجام روند صادارت در شلمچه اشاره کرد و گفت: سامانه امور گمرکی بازرگانان را عاصی کرده و با قطع شدن سامانه  باید پرسه زمانی طولانی برای انجام روند صادرات طی شود.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل استاندارد در مرز شلمچه ، بیان کرد:  مشکل مجوز استاندار در مرز شلمچه رفع شد اما هنوز مشکل جهاد کشاورزی و مستقر نشدن واحد ارزیابی کیفیت کالا که زیر نظر واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان است رفع نشده که در خواست می شود این واحد نیز برای کاهش پروسه زمانی در نقطه مرزی مستقر شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار