تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در ماهشهر:
بزرگترین قیرکش کشور در بندر ماهشهر بارگیری شد
بزرگترین قیرکش کشور با ظرفیت ۳۵ هزار تن به منظور صادرات به سنگاپور بارگیری شد
بزرگترین قیرکش کشور با ظرفیت ۳۵ هزار تن به منظور صادرات به سنگاپور بارگیری شد.

فریدون درویش‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین کشتی حمل قیر کشور به نام پلانکو ماپوتا در بندر صادراتی ماهشهر بارگیری شد.

وی افزود: این کشتی که 35 هزار تن ظرفیت دارد یکی از 7 کشتی بزرگ حمل قیر دنیا است چون که در دنیا فقط 7 قیرکش ظرفیت بالای 30 هزار تن وجود دارد.

درویش‌زاده با بیان اینکه شرکت نفت پاسارگاد در سال گذشته فقط از 30 درصد ظرفیت صادرات خود استفاده می‌کرد و امسال 10 برابر رشد داشته است بیان کرد: سال گذشته تنها یک کشتی صادراتی داشتیم اما از اول سال تاکنون 66 محموله را صادر کردیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد اظهار کرد: بارگیری محموله این قیرکش که 21 خدمه دارد در عرض 7 روز انجام شد و محوله آن در این دوره به کشور سنگاپور صادر می‌شود.

درویش‌زاده گفت: صادرات شرکت نفت پاسارگاد از 100 هزار تن در سال گذشته به 400 هزار تن رسیده و رشد 4 برابری در صادرات را شاهد بودیم که این اقدامات نیز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام شده است.

وی افزود: برنامه داریم تا در سال آینده با هماهنگی وزارت راه قیر مرغوب را به هر نقطه از کشور که مشتری آن وجود داشته باشد برسانیم و در عرصه بین الملل نیز در حال تدارک شرایطی هستیم که محموله ها را به مشتریان خود در هر نقطه از دنیا تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: ما در حال نبرد اقتصادی با دشمن هستیم و نبرد اقتصادی الزامات خاص خود را دارد به همین دلیل تلاش داریم تا با افزایش صادرات کشور به این الزامات پایبند بوده و توان صادراتی کشور را بالا ببریم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار