تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۶۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت خانه مطبوعات خوزستان؛
همایش راهکارهای نوین مقابله با کانونهای ریزگردها در خوزستان برگزار می‌شود
این همایش که در پی بروز بحرانهای زیست محیطی، توسط خانه مطبوعات خوزستان برنامه‌ریزی شده است، به بیان راهکارهای نوین برای مقابله با این بحرانها و با هدف روزآمد کردن اطلاعات خبرنگاران خوزستانی در این حوزه برگزار می‌شود
نخستین جشنواره ملی کاریکاتور

  مدیر خانه مطبوعات خوزستان اظهار داشت: همایش راهکارهای نوین مقابله با ریزگردها در خوزستان با حضور پروفسور پرویز کردوانی در اهواز برگزار می‌شود.
رضاعلیجانی افزود: این همایش که در پی بروز بحرانهای زیست محیطی، توسط خانه مطبوعات خوزستان برنامه‌ریزی شده است، به بیان راهکارهای نوین  برای مقابله با این بحرانها و با هدف روزآمد کردن اطلاعات خبرنگاران خوزستانی در این حوزه برگزار می‌شود.
علیجانی گفت: خانه مطبوعات خوزستان در همین راستا از تمامی اصحاب رسانه دعوت به عمل آورد با حضور در این همایش از دیدگاه‌های پروفسور کردوانی چهره ماندگار علم جغرافیای ایران و صاحب نظر در حوزه مقابله با ریزگردها گامی در جهت برخورد علمی‌تر رسانه‌ها با مسائل زیست محیطی بردارند.
مدیرخانه مطبوعات خوزستان در پایان گفت: حضور اصحاب رسانه و فعالان محیط زیست وجامعه دانشگاهی وسمن ها در این برنامه که روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ساعت ۹ صبح در سالن همایش گیت بوستان برگزار می‌شود، آزاد است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کامبیز فاتحی
|
NORWAY
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
1
2
ابتدا با عرض ادب و احترام خدمت همه شما خبرنگاران محترم و نیز جناب آقای پرویز کردوانی بزرگوار.
همچنانکه بنده حدود 18 سال در زمینه ریزگردها تحقیق کرده ام و بارها گفته ام که این مشکل و این علم جدید به هیچ عنوان هیچ ارتباط تخصصی و علمی مستقیمی با تخصص کویر شناسی و اقلیم شناسی و یا حتی محیط زیست نداشته وندارد و لذا چون طبق تلاشهای فراوان آقای کردوانی در زمینه توسعه علم سد سازی در کشور و حتی استفاده از مالچهای ویرانگر بر بسترهای کلوئیدی کنونی که خود عامل ویرانی های کنونی را باید اقدامات گذشته ایشان نامید و باید گفت این تغییر موضع درست از 5 سال گذشته توسط ایشان آغاز شده است که بسیار جای تعجب و پرسش می باشد! حال از این اپوزیسیون علمی کنونی این سئوالات را دارم که لطف کنید تمام و کمال جوابهای ایشان را در زیر همین کامنت برایم بنویسید هر چند باور دارم که ایشان حتی الفبا و علم منشا سئوالات بنده را هم ندارند چه برسد به پاسخ دادن به آنها را که به زودی برای همه این موضوع روشن می شود و تمام مدارک بنده و ایشان مستند و در اینترنت هم موجود می باشد و امیدوارم که پس از این جلسه و طرح سئوالات بنده و پس از آن ایشان از اثبات بی سوادیشان و رسوا شدن دچار سکته نشوند که این موضوع به بنده ارتباطی ندارد و مربوط به موضوعی علمی است که در حیطه تخصص و دانش ایشان نیست و مربوط به بی سوادی و بی تدبیری مدیران محیط زیست کشور است که کار را به کاردان نداده اند و اگر همین آقایان به بنده اجازه داده بودند اکنون مردم چنین حال و روزی نداشتند و باید گفت راه حل بسیار ساده و سریع موجود است.
طرح سئوالات
1- منظور از نیروی دافعه بین ذره ای ذرات کلوئیدی موجود در ریزگردها چیست و سرچشمه این نیروها از کجاست؟
2- این ذرات چگونه توانسته اند که نیروی دافعه بین ذره ای خود را حفظ کنند و نحوه تاثیر گذاری این ذرات بر ذرات درشت دانه دیگر چگونه است؟
3- چرا زمانی که باران می بارد بر بسترهای خشک شده پودری در کانونهای کلوئیدی می بینیم که هجوم ریزگردها شدت می یابد؟
4- عامل علمی اصلی و تاثیر گذار تنگی نفس و احساس خفگی خشک مردم استان خوزستان پس از بارش باران چیست و مربوط به کدام یک از خصوصیات رفتاری ذرات موجود در ریزگردها می باشد؟
5- دلیل علمی تغییر رفتار ذرات ریزگرد اخیر استان خوزستان که موجب نشست و رسوب گذاری بر روی تاسیسات الکتریکی شد و موجب قطعی برق شد چه بود و این موضوع به کدام بخش از خصوصیات رفتاری ذرات کلوئیدی موجود در ریزگردها برمی گردد؟
6- تفاوت ذرات کلوئیدی موجود در ریزگردها با ریزگرذهای قبلی که همه ما می شناختیم چیست؟ لطفا توضیح دهید از لحاظ علمی به نحوی که با وضعیت موجود کنونی، مشکل قابل درک علمی باشد؟
7- چرا جناب کردوانی و تمام کارشناسان و مدیران محیط زیست کشور در مدت ده سال گذشته تا کنون نتوانسته اند تنها یک جمله علمی به موضوعات گذشته خود در ارتباط با ریزگردها اضافه کنند؟
8- چرا قبل از ده سال گذشته و درست زمانی که متوجه عمق فاجعه بحران سد سازی شدید! معترض نشدید و به یک اپوزیسیون زیست محیطی تبدیل نشدید؟ و نیز چرا چهار سال قبل درست بعد از پشیمانی از مالچ پاشی، مخروط افکنه ها را برای بیابانهای خوزستان پیشنهاد دادید؟
9- چه راهکار علمی و سریعی برای مشکل این نوع خاص از ریزگردها پیشنهاد و تائید می کنید؟
با تشکر از شما و لطفا در صورت امکان به درستی پاسخهای احتمالی ایشان را نیز منتشر کنید که بعدها برای علاقمندان قابل دسترسی باشد.
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
1
1
بجای هزینه بیخود همایش و سمینار وووو یک فراخوان بین المللی بدهید یا کارشناسان چینی بیاورید تا مشکل را بررسی و برطرف نمایند .
:
:
:
آخرین اخبار