تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چند توصیه بانکی در آستانه نوروز
با توجه به نزدیکی ایام عید مردم مسائل ایمنی را در زمان دریافت وجه نقد از بانک‌ها و استفاده از کارت‌های بانکی در هنگام خرید از فروشگاه‌ها رعایت کنند
رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید مردم مسائل ایمنی را در زمان دریافت وجه نقد از بانک‌ها و استفاده از کارت‌های بانکی در هنگام خرید از فروشگاه‌ها رعایت کنند.

سعید طاهری با بیان توصیه‌های ایمنی به مردم اظهار کرد: مردم باید در زمان برداشت وجه نقد از خودپردازها و همچنین دریافت پول خود، احتیاط کنند.

وی افزود: اکنون ابزارهای الکترونیک زیاد شده و نیازی به حمل پول نقد به میزان زیاد نیست و مردم می‌توانند برای وجه‌های بسیار کم و خریدهای بسیار جزیی نیز با کشیدن کارت، خرید خود را انجام دهند.

طاهری تصریح کرد: در تمام فروشگاه‌ها و حتی مغازه‌های کوچک، دستگاه‌های کارتخوان وجود دارد و مردم برای خریدهای بسیار جزئی می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند و نیازی به پرداخت وجه نقد برای خرید نیست.

وی عنوان کرد: مردم هنگام خرید از طریق کارت‌های بانکی سعی کنند که خودشان رمز را وارد کنند و اگر این کار امکانپذیر نبود بسیار آرام و آهسته رمز را اعلام کنند تا فقط صاحب فروشگاه رمز را بداند نه اینکه تمام حاضران در فروشگاه از رمز کارت اطلاع پیدا کنند.

طاهری در خصوص آمادگی بانک‌ها برای ایام عید عنوان کرد: در حال حاضر 1494 دستگاه خودپرداز در بانک‌های دولتی استان وجود دارد و بانک ملی با 283 دستگاه بیشترین دستگاه خودپرداز را در سیستم بانکی استان دارد.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان خاطرنشان کرد:آماده به کار بودن دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های کارتخوان در تمام طول شبانه‌روز در ایام عید از اولویت‌ها است. همچنین شعب کشیک نیز در ایام تعطیلات در نظرگرفته شده که مردم می‌توانند در صورت نیاز به این شعب مراجعه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار