تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان کرد:
نیاز به اعتبار عمرانی یک سال خوزستان برای بازسازی مدارس ناامن
هنوز 9 هزار کلاس درس استان ناامن هستند که برای بازسازی این کلاس‌ها به اعتباری معادل اعتبار عمرانی یک سال خوزستان نیاز داریم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بهره‌برداری 166 مدرسه از ابتدای امسال تاکنون، گفت: هنوز 9 هزار کلاس درس استان ناامن هستند که برای بازسازی این کلاس‌ها به اعتباری معادل اعتبار عمرانی یک سال خوزستان نیاز داریم.

رضا رضایی اظهار کرد: 27 درصد کلاس‌هایی که دانش‌آموزان خوستانی در آن‌ها تحصیل می‌کنند از نظر ایمنی فاقد استانداردهای لازم است و در مجموع 30 درصد کلاس‌ها نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی افزود: تلاش‌های بسیار زیادی در راستای مقاوم و ایمن‌سازی مدارس انجام شد. اعتبارات خوبی نیز برای این کار پیش‌بینی شده است؛ در برنامه ششم توسعه حدود سه میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی مدارس پیش‌بینی شده که قطعاً بخش خوبی از این اعتبارات به خوزستان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 166 مدرسه به مرحله بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این رقم را به حدود 190 مدرسه برسانیم. با توجه به اینکه کمتر از 10 درصد اعتبارات ملی و تا این لحظه کمتر از 30 درصد از اعتبارات استانی تحقق پیدا کرد، سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص برنامه این سازمان برای سال آینده، گفت: در سال آینده تلاش می‌کنیم بیشتر تلاش خود را صرف تکمیل پروژه‌های در دست اجرا کنیم؛ اگر بخواهیم مدارس نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم به حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رضایی تصریح کرد: حدود 9 هزار کلاس درس ناامن در استان وجود دارد که امسال حدود 800 کلاس بازسازی شدند و اگر بخواهیم تمام کلاس‌های ناامن و غیرایمن استان را بازسازی کنیم به اعتباری معادل اعتبار عمرانی یک سال استان نیاز داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار