تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۴۳۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمهیدات آتش‌نشانی اهواز برای چهارشنبه‌سوری
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز برنامه‌های ویژه این سازمان برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز امیر نجفی اظهار کرد: با نزدیک‌شدن به آخرین شب چهارشنبه سال، سازمان آتش‌نشانی مانند سایر دستگاه‌های مرتبط، خود را برای شبی خاص و شاد اما بی‌خطر در آیین چهارشنبه‌سوری آماده می‌کند. چهارشنبه‌سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره‌ساز، به یاد ماندنی و مفرح تبدیل کرد و یا با بی‌تدبیری، عدم کنترل رفتارهای حادثه‌ساز و غیرمعقول شبی سیاه و دردآور برای خود یا سایرین رقم زد.

وی افزد: با استفاده از مواد محترقه از جمله ترقه و فشفشه همواره احتمال انفجار این مواد در شرایط و حالات پیش‌بینی نشده ایجاد می‌شود. آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بیشمار جانی و در برخی از موارد فوت افراد از نتایج برگزاری غیرمتعارف و غیراصولی این مراسم بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: بالاترین آمار آسیب‌دیدگان در مراسم چهارشنبه‌سوری مربوط به افراد تماشاگر و عبوری است و بیشترین اعضا صدمه‌دیده را دست، صورت و چشم اشخاص تشکیل می‌دهند که می‌توان با رعایت نکات ایمنی و با کمک به همدیگر افق جدیدی را برای برگزاری هر چه ایمن‌تر و سالم‌تر این مراسم ایجاد کرد.

نجفی در خصوص برنامه‌های ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای برگزاری مراسم آخرین شب چهارشنبه سال عنوان کرد: آماده‌باش صددرصدی کلیه نیروهای ایستگاه‌های عملیاتی از 23 تا25  اسفند ماه، به کارگیری نیروهای عملیاتی و ستادی خارج از شیفت کاری و در حال استراحت و تجهیز تمام خودروهای اداری به کپسول اطفاء حریق و استفاده در گشت شهری از برنامه‌های این سامان برای برگزاری ایمن این مراسم است.

وی ادامه داد: گشت معاونین و مدیران عملیاتی سازمان و کنترل وضعیت لحظه به لحظه شهر و اعلام به مرکز فرماندهی 125، استقرار 10 دستگاه خودروی اطفاء حریق در نقاط پر خطر و حادثه‌خیز، استقرار 6 تیم موتور سوار دو نفره مجهز به سیستم اطفاء حریق پرتابل AFT در نقاط پرتردد و دارای گره‌های ترافیکی و استقرار 4 دستگاه خودروی واکنش سریع مجهز به سیستم اطفاء حریق پیشرو(روت فایر) در مناطقی نظیر زیتون کارمندی، کوی ملت، کیان پارس و سلمان فارسی  از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به تعامل و همکاری این سازمان با دستگاه‌های انتظامی و امدادی جهت برگزاری ایمن آیین چهارشنبه‌سوری گفت: چاپ و توزیع 10 هزار برگ برشور توصیه و هشدار ایمنی و 5000 جلد دفتر 40 برگ با مفهوم ایمنی در چهارشنبه‌سوری در نقاط پرتردد و پر ازدحام، مدارس و اماکن عمومی و چاپ و نصب 60 عدد بنر توصیه و هشدار ایمنی در نقاط پر ازدحام و پر تجمع توسط آتش‌نشانان از تمهیدات این سازمان برای این مارسم در حوزه فرهنگی است.

نجفی تصریح کرد:  ارسال گسترده پیامک در فضای مجازی با محتوای توصیه‌های چهارشنبه سوری و فعالسازی گروه‌های فضای مجازی با ارسال تصاویر و نماهنگ‌های تهیه‌شده توسط سازمان آتش نشانی اهواز و برپایی غرفه ترویج فرهنگ ایمنی با موضوع من هم یک آتش نشان هستم به مدت 2 شبانه روز در روزهای 23 و 24 اسفند ماه در خیابان سلمان فارسی که همزمان با ارائه  هشدار ها و توصیه های ایمنی در خصوص مراسم چهارشنبه‌سوری  به توزیع دفترچه ایمنی، برشورهای جذاب توصیه‌ای و ... می‌پردازد از دیگر برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری برای آخرین شب چهارشنبه سال است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار