تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنجمین سالگرد ثبت موسیقی مقامی در شوشتر برگزار شد
پنجمین سالگرد ثبت موسیقی مقامی شوشتر (٢٤ مقام) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رییس انجمن موسیقی استان، برخی روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و تعدادی از فعالان موسیقی استان در تالار فرهنگ شوشتر برگزار شد.

محمد جوروند،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  با ستایش برگزاری جشن ثبت موسیقی در شوشتر گفت: اداره ‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از هر فعالیت هنری و فرهنگی به ویژه در حوزه‌ی موسیقی حمایت کامل خواهد کرد.

وی گفت: در سال جاری اتفاق‌های بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف  شعر، تعزیه و تئاتر در شوشتر صورت گرفت و برگزاری این همایش، بالندگی و شکوفایی شوشتر را در عرصه‌های فرهنگی و هنری نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر جلوگیری از فعالیت‌های موسیقی در استان خوزستان در آستانه سال نو از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صرفنظر از برگزاری کلاس‌های آموزش موسیقی و سایر فعالیت‌های خرد در این زمینه، ٣٧ کنسرت موسیقی در پنج ماه گذشته در استان برگزار شد. همچنین گرامی‌داشت مقام‌های موسیقی در شوشتر نشان دهنده‌ی عشق و تعصب ما نسبت به سنت‌ها و آیین‌های شایسته‌ی پیشینیان است. اساس پیشرفت ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری بر پایه‌ی احیا و دفاع از پیشینه‌ی فرهنگی و هنری کشور است و رسالت ما در این گستره‌ زمانی سنگین‌تر می‌شود که دستگاه‌های موسیقی ما در کشورهای همسایه اجرا شود و در حوزه‌ی بین‌المللی هم خود را عرضه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک به مردم شوشتر به مناسبت برگزاری پنجمین سالروز ثبت موسیقی مقامی در این شهر و نیز با اشاره به لزوم ایجاد فضای نشاط اجتماعی در آستانه سال نو گفت: ما موظف هستیم در حوزه‌ی موسیقی کارهای بنیادی انجام دهیم تا با ایجاد روحیه نشاط و شادمانی، نشاط اجتماعی را در کل کشور شاهد باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر نیز در حاشیه برگزاری پنجمین دوره بزرگداشت ثبت ملی ٢٤ مقام موسیقی شوشتر گفت: از یک سو خوشحالیم که تمامی برنامه‌های هنری، فرهنگی و مذهبی در شوشتر مخاطبان خاص خود را داراست و با استقبال بی‌نظیری مواجه است و از یک سو شرمنده مردم هستیم چراکه بیش از صد نفر از مشتاقان و علاقه‌مندان در راهروهای تالار به دیدن برنامه پرداختند و در حدود چهار ساعت اجرای برنامه را با مشقت‌های فراوان پیگیری کردند.

علی بهرامی ضمن تقدیر از بانیان و پیگیری‌کنندگانی که در راه ثبت این آثار معنوی تلاش کردند گفت: شش گروه موسیقی در این مراسم قطعاتی از موسیقی مقامی شوشتر را اجرا کردند و به همین دلیل و باتوجه به نگاه مثبت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر حامیان فرهنگی و هنری و ظرفیت‌های موجود در شهرستان، موسیقی شوشتر را رونق خواهیم بخشید.

وی در پایان گفت: با تایید و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، سال آینده دومین دوره‌ی سوگواره موسیقی آیینی در ایام محرم و صفر را با گستره‌ی استانی در شوشتر انجام خواهیم داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار