تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات برق خوزستان از ریزگردها
طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات برق خوزستان از ریزگردها در اهواز و 13 شهرستان استان روز یکشنبه پایان یافت
طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات برق خوزستان از ریزگردها در اهواز و 13 شهرستان استان روز یکشنبه پایان یافت.

در آئین قدردانی از تلاش غیور مردان صنعت برق کشور عصر یکشنبه با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان، از زحمات گروه های برق سراسر کشور که در این عملیات جهادی حضور داشتند تقدیر به عمل آمد.

طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان از اول اسفند ماه جاری با گسیل داوطلبانه گروه هایی از شرکت های توزیع و برق منطقه ای سراسر کشور با شست و شوی مقره ها ، ترانس ها و دکل و پست ها انتقال برق شروع شده بود.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این آئین گفت:این طرح در یک بازه زمانی کوتاه و بسیج همه امکانات و تجهیزات برق 39شرکت توزیع و برق منطقه ای سراسر کشور با موفقیت کامل انجام شد.

وی با بیان اینکه در طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان ، سه هزار و 900کیلومتر از شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط و 2 هزار و350دکل برق 230 ، 132 و 400کیلوولت و 53ایستگاه و پست برق استان با هدف پایداری برق شست و شو و بهسازی شد افزود: برای اجرای این طرح بیش از یک هزار و 200میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی این حجم از صنعت برق خوزستان در یک زمان کوتاه یک رکورد محسوب می شود و باید از این تجربه گرانقدر برای بهینه سازی صنعت برق استفاده کرد افزود: با توجه به اینکه کشور ما از مناطق حادثه خیز جهان است باید این آمادگی برای مدیریت بحران و افزایش ضریب پایداری برق ارتقا یابد.

فلاحتیان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نصرت امیرخانلو از نیروهای فعال شرکت توزیع نیروی برق مازندران که در جریان عملیات شست و شوی تاسیسات برق بر اثر سقوط از دل به لقاء الله پیوست افزود: همه نیروها با همه توان و روحیه بسیجی در این عملیات بزرگ و نفس گیر حضور داشتند.

وی با ابلاغ سلام وزیر نیرو به همه نیروهای شرکت کننده در طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات برق خوزستان وتقدیر از زحمات شبانه روزی و سخت آنان بیان کرد: صنعت برق کشور با داشتن چنین نیروهای مومن و تلاشگر و پا به رکاب بر خود می بالد و مطمئن هستیم در صورت بروز چنین حوادثی که دور از ذهن نیست باز نیروهای فداکارصنعت برق کشور جوانمردانه وارد صحنه می شوند.

معاون وزیر نیرو به مردم خوزستان اطمینان داد در صورت هرگونه اختلال در برق استان ناشی از حوادث غیرمترقبه ، و ریزگردها ، همه نیروهای صنعت برق برای سرپا نگه داشتن صنعت برق استان وارد عمل می شوند.

فلاحتیان با بیان اینکه اگر این حادثه( هجوم ریزگردها) در تابستان که بار شبکه سنگین است اتفاق می افتاد، خوزستان با یک فاجعه رو به رو می شد افزود: باید از هم اکنون همه پست های برق خوزستان که در معرض ریزگرد هستند مجهز به پوشش آر تی وی(RTV)شوند که ریزگردها را به خود جذب نمی کند، تا از خاموشی های گسترده در استان پیشگیری شود.

در این آئین که مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق اهواز ، خوزستان و شرکت برق منطقه ای خوزستان حضور داشتند نیروهای شرکت کننده در بخش عملیاتی و پشتیبانی طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات برق خوزستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

در جریان هجوم ریزگردها و متعاقب آن رطوبت 97درصدی در هشتم بهمن ماه 1395 ، شبکه برق اهواز و 13شهر خوزستان به شدت آسیب دید به گونه ای که جریان برق ، آب و شبکه های ارتباطی این شهرها مختل و فعالیت اداری و آموزشی برای چند روز تعطیل شد.

رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت در پنجم اسفند ماه جاری با سفر به خوزستان آخرین وضعیت کانون های ریزگردها و طرح های مقابله با آنها را مورد بررسی قرار داد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
تورو بخدا قسمتون میدیم به فکر تابستون باشید.
:
:
:
آخرین اخبار