تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۴۳۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم راه اندازی بازارچه مشترک مرزی ایران و عراق در شوش
راه اندازی بازارچه مشترک مرزی ایران و عراق در شوش در راستای رونق اقتصای شمال خوزستان ضروری است
فرماندار شوش با اشاره به صدور مجوز راه اندازی بازارچه مرزی مشترک ایران و عراق در نقطه صفر مرزی این شهرستان گفت:تسریع در راه اندازی این بازارچه مرزی در راستای رونق اقتصادی شمال خوزستان ضروری است.

رضا نجاتی یکشنبه در بازید میدانی از نقطه صفر مرزی شهرستان شوش با کشور عراق با حضور نماینده وزارت کشور ، مدیر کل امور مرزی و انتظامی استانداری خوزستان ، با اشاره به 9 کیلومتر مرز مشترک شوش با کشور عراق افزود: ظرفیت و پتانسیل بالای صنعتی و کشاورزی شمال خوزستان قابلیت راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق را در شوش دو چندان کرده است.

وی راه اندازی بازارچه مرزی راگامی موثر در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه عنوان کرد و گفت:شهرستان شوش دارای ظرفیت فراوانی از نظر آب و خاک ،ٰکشاورزی وصنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می توان محصولات تولید شمال خوزستان را به کشور عراق صادر کرد.

نجاتی با بیان اینکه بیش از 75 هزار هکتار از زمین های طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش واقع است گفت:بی شک این ظرفیت می تواند درتولید محصولات کشاورزی در راستای صادرات به کشور عراق نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به تولید بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در منطقه شمال خوزستان و مشکل بازاریابی برای فروش این محصولات گفت:باایجاد بازارچه مرزی درشوش نیازی به انتقال تولیدات کشاورزی منطقه شمال خوزستان و نیز استان های همجوار به مرز چذابه نبوده و محصولات کشاورزی و تولیدات صنعتی استان های مرکزی کشور و منطقه شمال خوزستان با سرعت و در زمان کمتری از طریق بازارچه مرزی شوش به کشور عراق صادر می شوند.

فرماندار شهرستان شوش راه اندازی بازارچه مرزی مشترک در شهرستان شوش را گامی مهم در راستای کمک به رونق هرچه بیشتر استان خوزستان برشمرد و گفت:رونق اشتغال وتوسعه تولید از دستاوردهای این برنامه اقتصادی است.

وی گفت:استاندار خوزستان و مجموعه مدیریت استان خوزستان مصمم به راه اندازی این بازارچه مرزی مشترک هستند.

سالانه حدود 2میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می کنند.
این شهرستان قطب تولید گندم و ذرت دانه ای است.

شوش با وجود شرکت های شیر پگاه خوزستان،حریر خوزستان، کاغذ پارس هفت تپه، میان آب، کشت وصنعت نیشکر هفت تپه از ظرفیت قابل توجهی در بخش صنعت برخوردار می باشد.

شهرستان شوش با200 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان و در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز این استان و نیز 90 کیلومتری منطقه مرزی فکه واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار