تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۴۳۷۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نیرو :صنعت برق خوزستان تا پیش از زمستان مصون سازی می شود
صنعت برق خوزستان تا پیش از زمستان سال آینده باید در برابر ریزگردها مصون سازی شود تا شاهد قطعی برق نباشیم
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: صنعت برق خوزستان تا پیش از زمستان سال آینده باید در برابر ریزگردها مصون سازی شود تا شاهد قطعی برق نباشیم.

هوشنگ رحمتیان شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین پایانی طرح ضربتی رفع آلودگی تجهیزات و تاسیسات برق خوزستان در اهواز در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: تا پیش از تابستان باید بخش مهمی از عملیات ایمن سازی شبکه برق استان انجام شود و با توجه به اینکه قطع برنامه ای برق در تابستان به دلیل مصرف بالا و گرمای شدید خوزستان امکان پذیر نیست باید عملیات مصون سازی شبکه های برق تا پیش از شروع زمستان 1396به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه صنعت برق خوزستان در جریان هجوم ریزگردهای بی سابقه بهمن ماه قربانی و متحمل خسارات سنگین شد،گفت: در حوزه توزیع برق استان باید کارهای پیشگیرانه برای کاهش حجم آسیب های ناشی از ریزگردها بر تجهیزات از هم اکنون شروع شود و در بخش انتقال و پست های 400 ، 230 و 132کیلوولت نیز ظرف سه ماه آینده، طرح مصون سازی بدون نگرانی ازحجم تخصیص اعتبار انجام شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: منشا بخشی از ریزگردها داخلی و بخش مهمتری در خارج از کشور است و با تعاملات بین المللی نیز اقدام هایی برای مهار و کنترل ریزگردها در کشورهای همجوار انجام شود.

رحمتیان با تاکید بر تجهیز ناوگان صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی با هدف مقابله با عوامل آسیب پذیر بر صنعت برق کشور افزود: در سال جاری استان های شمالی با بارش برف سنگین و در استان های جنوبی با سیل های ویرانگر و در استان خوزستان با پدیده مخرب ریزگردها مواجه بودیم بنابراین باید سطح آمادگی نیروهای عملیاتی برق با استفاده از تجارب جهانی ارتقا یابد.

وی با تقدیر از نیروهای عملیاتی 37شرکت توزیع و برق منطقه ای که در جریان عملیات ضربتی مقابله با آلودگی ناشی از ریزگردها حضوری موثر و تعیین کننده داشتند، اظهار کرد: هرچند تاکنون با عملیاتی به این گستردگی و حجم خسارت وارده مواجه نبودیم ولی نیاز است که با مدیریت بهتری از آسیب های احتمالی به صنعت برق خوزستان جلوگیری کنیم تا مردم با قطعی طولانی مدت برق رو به رو نشوند.

رحمتیان با بیان اینکه مادامی که این ریزگردها در کشور فعالیت تخریبی دارند این تجارب باید روی میز مدیران صنعت برق کشور باشد تا با هزینه های کمتری به مقابله با ریزگردها و آثار آن بر روی صنعت برق برویم از همه کارشناسان و صاحب نظران در صنعت برق کشور خواست صنعت برق را کمک کنند تا مدیریتی مطلوب در نگهداری و سرپا نگه داشتن صنعت برق اعمال شود.

وی گفت: صنعت برق کشور در جریان هجوم ریزگردها به استان نشان داد در کوتاه ترین زمان ممکن خود را در صحنه عملیات حاضر می کند.

به گفته مسئولان اجرای طرح ضربتی رفع آلودگی ناشی از ریزگردها بر تجهیزات و تاسیسات صنعت برق خوزستان، این طرح در یک بازه زمانی کوتاه و بسیج همه امکانات و تجهیزات برق 39شرکت توزیع و برق منطقه ای سراسر کشور با موفقیت کامل انجام شد.

در این طرح ، سه هزار و 900کیلومتر از شبکه های برق فشار ضعیف و متوسط و 2 هزار و350دکل برق 230 ، 132 و 400کیلوولت و 53ایستگاه و پست برق استان با هدف پایداری برق با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200میلیارد ریال شست و شو و بهسازی شد.

در جریان هجوم ریزگردها و متعاقب آن رطوبت 97درصدی در هشتم بهمن ماه 1395 ، شبکه برق اهواز و 13شهر خوزستان به شدت آسیب دید به گونه ای که جریان برق ، آب و شبکه های ارتباطی این شهرها قطع و فعالیت اداری و آموزشی در آنها برای چند روز تعطیل شد.

رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت از جمله وزیر نیرو و جهاد کشاورزی در پنجم اسفند ماه جاری با سفر به خوزستان آخرین وضعیت کانون های ریزگردها و طرح های مقابله با آنها را مورد بررسی قرار داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار