تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان:
عمده صادرات پتروشیمی‌های خوزستان مواد خام است
عمده صادراتی که از پتروشیمی‌ها انجام می‌شود مواد خام است و باید تلاش کنیم تا آخرین زنجیره نهایی پتروشیمی‌ها را تولید کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: عمده صادراتی که از پتروشیمی‌ها انجام می‌شود مواد خام است و باید تلاش کنیم تا آخرین زنجیره نهایی پتروشیمی‌ها را تولید کنیم.

نورالله حسن‌زاده صبح امروز در جلسه توسعه نفت، گاز و پتروشیمی با شاره به احداث شهرک تخصصی تکمیلی صنایع پتروشیمی در ابعاد 3هزار هکتار در منطقه محور ماهشهر- امید اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در خوزستان اولویت ما احداث صنایع با ارزش افزوده بالا است.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی حدود 26 میلیون تن که در پتروشیمی انجام شده است تصریح کرد: عمده صادراتی که از پتروشیمی‌ها انجام می‌شود مواد خام است بنابراین باید تلاش کنیم تا آخرین زنجیره نهایی پتروشیمی‌ها را تولید کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خوزستان با بیان اینکه بسیاری از صنایع پایین دست و بزرگ در کنار پتروشیمی‌ها باید احداث شود توضیح داد: از 3 هزار هکتار مورد نظر برای احداث شهرک تخصصی تکمیلی صنایع پتروشیمی ممکن است 500 تا600 هکتار به صنایع پایین دست و مابقی برای صنایع با ارزش افزوده بالا اختصاص داده شود.

حسن زاده با تاکید بر ظرفیت های استان در بحث گاز،نفت و پتروشیمی یادآور شد: در گذشته تمام سرمایه گذاری ها به سمت صنایع بزرگ حرکت می کرد و بخش خصوصی و یا دولتی کمتر مایل به سرمایه گذاری در صنایع پایین دست بود.

وی با بیان اینکه در محور های امیدیه-ماهشهر و هندیجان  در صدد دستیابی به صنایع تکمیلی با نظر محیط زیست و منابع طبیعی هستیم متذکر شد: در منطقه ویژه طرح هایی در دست اجرا است که محیط زیست اجازه گسترش آنها را نمی دهد.

حسن‌زاده با اشاره به ظرفیت های موجود در استان ابراز امید واری کرد: در منطقه ویژه چند طرح بزرگ  در پایین دست  در دستور کار پتروشیمی ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید به سمت صنایع با ارزش افزوده بالا گام بردارد چرا که در منطقه پتروشیمی طرح‌ها و فرصت‌های زیادی برای دست‌یابی به ارزش افزوده بالا وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان  در پایان با تاکید بر راه‌اندازی گاز بید بلند 2 در سال 96  عنوان کرد: با اراه‌اندازی سایت گاز بید بلند 2 به طور حتم گاز زیادی در استان تولید خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار